سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که تکبّر می ورزد، چیزی فرا نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]

                                                                                         یا غفار الذنوب

خدایا امشب چه شبییه ؟ امشب تو ملکوتت چه خبره ؟ تو دل بندگان صالحت چه غوغاییه ؟ نکنه شب قدره ؟ تکنه شبیه که سرنوشت بنده هات مقرر می شه ؟ شایدهم شب ضیافته ؟ شب آشتی کنونه ؟ ، شب گداییه ؟  شبیه که بنده های ضعیف ، ذلیل ، مسکین ، شرمنده و خجالت زده در خونه مولاشون میان و تقاضای بخشش و عنایت می کنن ؟ راستش رو بخواید نمی دونم کدوم یک از اینهاست ، شاید هم همه اینهاست ، از یه طرف ماه رجبه ، ماه برگزیده خدا ، ماه استغفار و راز و نیاز با معبود ، ماهی که چشمه های رحمت الهی سرازیر است ، ماه شستشو و طهارت برای ورود به شعبان المعظم و بعدش هم ماه مبارک رمضان ،  از یک طرف شب جمعه اس ، شب رحمت و آمرزش ، شب خاص مناجات ، شب یارب ، یا رب گفتن ها ،  شب زیارتی امام حسین (ع) ، شب دعای کمیل علی (ع) ، از طرفی دیگه شب رغائبه ؟ شب انس با معبود ، شب عشق بازی با معشوق حقیقی که در واقع اون عاشق ماست ، شبی که دعوت شدیم برا گدایی در خانه محبوب ، شبی که تالی تلو شب قدره ، پس امشبو قدر بدونیم تا توفیق درک شب قدر رو به دست بیاریم ، امشب رو قدر بدونیم تا روز قیامت که یوم الحسره بهش می گن ، برای قدر ناشناسیمون حسرت نخوریم و نگیم حیف شد ، عجب شبی بود لیله الرغائب و من مفت و مجانی از دستش دادم ،

بریم در خونه خدا و بگیم ، یا من یعطی الکثیر بالقلیل  ، ای کسی که به اندک خوبی های ما راضی می شی ، اما در مقابل ، پاداش بسیار عنایت می کنی ، یا من یعطی من سئله ؛ ای کسی که جواب گداها و حاجتمندای در خونتو میدی ، یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه ؛ ای خدای خوبی که لطفت شامل بنده ی بدت هم میشه و منتظر نمی مونی تا ازت چیزی بخوان ، اعطنی بمسئلتی ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره ؛ خدایا من امشب تمام خیرات دنیا و خیرات آخرت رو یک جا ازت می خوام ، واصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شر الدنیا و شر الاخره ؛ خدای خوب ، عاجزانه می گم  ، حالا که تمام خوبی ها و زیبایی ها دنیا و آخرت رو ازت خواستم ، لطفی کن و تمام بدی ها ، زشتی ها ، نافرمانی ها ،و کناهان رو از من دور کن ، کاری کن دیگه طرف گناه نرم ، کاری کن من که نمک گیر سفره توام ، نمکدان نشکنم و بنده دشمن تو و دشمن خودم ، یعنی شیطان نشم . دلم نمی خواد جهنمی بشم ، دلم نمی خواد با دشمنای حسینت یه جایگاه داشته باشم ، دلم نمی خواد با اونایی که فاطمه تو اذیت کردن تو آتش بسوزم ...

بگیو خدا ، اگه لیله الرغائب ، شب آرزوهاس ، من یه آرزو دارم واون فرج مولامه ، آقا که بیاد همه مشکلات حل می شه . یعنی می شه سال دیگه شب رغائب رو در رکاب مولامون برگزار کنیم ؟

همه می گن که خدا عاشق عبد تائبه

آقا جون نگام بکن که لیله الرغائبه

                                                                                                                                              التماس دعا



مسعود صفی یاری ::: جمعه 87/4/21::: ساعت 12:48 صبح نظرات دیگران: نظر

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا صلی الله علیه و آله ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه  - در صورت امکان و بلا مانع بودن -  روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد ؛ مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اکرم صلوات الله علیه در فضیلت این نماز می فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی. میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه خواهم افکند  .                                                                                                                                                                  



مسعود صفی یاری ::: جمعه 87/4/21::: ساعت 12:48 صبح نظرات دیگران: نظر