سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به درجه پیامبری، اهل دانش و جهادند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

یک کارشناس امور فرهنگی استان قم گفت: مردم قم باحضور پرشور در انتخابات اصول گرایان واقعی را بر مدعیان افراطی ترجیح دادند.

حجت الاسلام مسعود صفی‌یاری در گفتگو با 19 دی در خصوص برگزاری انتخابات مجلس هشتم گفت: رأی مردم به لیست اعضای جامعه مدرسین نشان دهنده اعتماد آن‌ها به علما بود که بار دیگر محقق شد.

وی افزود: این رویداد به خصوص در فضای مسموم و تردید آمیزی که برخی افراد و گروه‌ها برای خنثی سازی ویا کم رنگ ساختن تأثیر حضور جامعه‌مدرسین در صحنه انتخابات قم ایجاد کرده بودند، قابل توجه بود.

حجت الاسلام صفی‌یاری با اشاره به پیام انتخابات گفت: انتخاب لیست جامعه مدرسین یک پیام مهم دیگر داشت که مبتنی بر ارزش‌های والای دینی و اخلاقی آن است.

وی در ادامه به وظایف منتخبان مردم قم اشاره کرد واظهار داشت: نمایندگان قم که همگی از چهره‌های شاخص فرهنگی هستند باید در تأثیر گذاری و اصلاح روند فرهنگی و رفع دغدغه‌های فرهنگی کشور اهتمام ویژه و متناسب با شأن قم و جایگاه‌ جامعه مدرسین داشته باشند و با بهره‌گیری از اعتبار، جایگاه و دیدگاه‌های مراجع معظم و جامعه مدرسین حوزه علمیه، به نقش آفرینی مؤثر و کلان در حوزه فرهنگ بپردازند.

این کارشناس مسائل فرهنگی استان اضافه کرد: مردم نیز توقع دارند نمایندگان استان قم با درصد عمیق و ریشه‌ای مسائل فرهنگی، تحرک لازم در رابطه با ارائه و تصویب طرح‌های فرهنگی و یا تذکرات جدی و به هنگام داشته باشند ومدیریت کلان حوزه فرهنگ را در مرکز قانونگذاری بر عهده گیرند.

وی افزود: متأسفانه این امر تا کنون مورد توجه قرار نگرفته و عمدتا نمایندگانی از دیگر شهرها به آن مبادرت می‌نمودند.

حجت الاسلام صفی‌یاری به رأی خیره کننده مردم قم به علی لاریجانی اشاره کرد وگفت: اعتماد و رأی مردم به لاریجانی شناخت بالا وروحیه قدرشناسی مردم قم از مسؤولان خدوم، صادق، پاک، انقلابی و اصولگرای ناب را نشان داد و در شرایطی که همان افراد معلوم الحال با تغییر استراتژی سعی در لکه‌دار کردن چهره این شخصیت خدمتگذار و صادق را داشتند او را به نمایندگی خطه پرافتخار واستراتژیک قم برگزیدند.

وی افزود: البته آقای لاریجانی هم واقفند این رأی مسؤولیت سنگینی بر دوش ایشان نهاده و سطح توقعات مردم محروم و مظلوم قم از وی را نشان می‌دهد.

وی به آگاهی و بینش درست مردم قم اشاره کرد و گفت: مردم قم در انتخابات مجلس هشتم آگاهی و بصیرت خود را به رخ افراد و گروه‌های بد اخلاق و فرصت طلب کشیده و دست رد به سینه آنان زدند.

این کارشناس امور فرهنگی استان قم افزود: همان‌‌هایی که با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در تخریب دیگران داشتند و با تهمت، جوسازی، شایعه پراکنی و توزیع شب نامه به دنبال اهداف خود بودند، توسط مردم شناسایی شدند.

وی افزود: مردم قم به خوبی «شیفتگان خدمت» را از تشنگان قدرت تمیز داده واصولگرایان صادق را بر مدعیان افراطی ترجیح دادند که رأی مردم به حجت الاسلام بنایی گواهی بر این ماجرا است.

حجت الاسلام صفی‌یاری با اشاره به درسی که انتخابات دوره هشتم مجلس در قم به همه داد گفت: این درس این است که اصولگرایی ناب دارای مبنا و ریشه اخلاقمدارانه است و اقتضای اصولگرایی واقعی نگاه تکلیف مدارانه به امور است نه قدرت طلبانه.

وی افزود: در این نگاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و افراد مجاز نیستند از هر ابزاری و لو نا مشروع برای حذف رقیب از صحنه استفاده کنند.

وی در پایان گفت: اصولگرایی واقعی با بیانات و منویات رهبری فرزانه انقلاب گزینشی و مصلحتی برخورد نمی‌کند.



مسعود صفی یاری ::: چهارشنبه 87/1/28::: ساعت 12:17 عصر نظرات دیگران: نظر