سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

مردم در حماسه 9 دی پاسداری خود از کیان اسلامی؛ استقلال؛ هویت ملی و صیانت از خون پاک شهدا را به رخ دنیا کشیدند

خبرگزاری بسیج: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مردم در 9 دی از همان سنگرهایی که انقلاب و نظام اسلامی را پدید آورده بودند یعنی همان سنگر مساجد و هیأت های مذهبی خیز بلندی را برای دفاع از آرمان های انقلاب و رهبری برداشتند و پاسداری خود از کیان اسلامی؛ استقلال؛ هویت ملی و صیانت از خون پاک شهدا را به رخ دنیا کشیدند.

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و حتی در تاریخ نهضت های اسلامی است.

وی 9 دی را یک حماسه و عظمت خلق شده توسط مردم و با هدایت و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: باید از زوایای مختلف به این حماسه پرداخت.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: در بحرانی که از سوی دشمنان نظام برای انقلاب بوجود آمده بود، تدبیر؛ ایمان و توکل به خدا و همچنین نگاه الهی مقام معظم رهبری موجب عبور از این بحران شد.

 وی تذکرات و هشدارهای مطرح شده از سوی رهبری و از سالها قبل را پیش زمینه ای برای آمادگی با چنین وضعی دانست و گفت: گویا رهبری پیش بینی چنین وضعی را می کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری به مردم درباره خواص، رسالت و خط مشی و انحراف آنها سالها قبل تذکر دادند وبه این مطلب اشاره داشتند که اگر خواص بلغزد؛ مردم و جامعه به انحراف کشیده می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: در فتنه 88 برخی ازخواصی که باید در بصیرت افزایی پیش قدم می شدند متأسفانه نه تنها چنین کاری نکرده بلکه از توده مردم نیز عقب تر مانده؛ نگاه و عمل کردند.

وی فتنه ایجاد شده را موجب بروز فضای غبار آلود در جامعه دانست که مقطع حساسی را تا روشن شدن خورشید حقیقت در جامعه ایجاد کرده بود.

وی فتنه 88 را آزمونی دشوار برای کشور دانست و افزود: بحمدالله با عنایت الهی و الهام از نفس ملکوتی امام و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری طولی نکشید که حقیقت خود را در 9 دی 88 نشان داد.

حجت الاسلام صفی یاری گفت: حضور عاشورایی و حماسی مردم در 9 دی کار دشمنان نظام را تمام و فتنه گران را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کرد.

وی افزود: مردم با شرکت در حماسه 9 دی به همه دنیا اعلام کردند که تا زنده هستند در مسیر و راه ولایت آمادگی و ایستادگی کرده و از انقلاب؛ استقلال و حیثیت نظام اسلامی دفاع خواهند کرد.  

حرکت در مسیر ولایت نجات بخش از مسیر انحرافات

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه گفت: تا زمانی که با ولایت باشیم هیچ انحرافی ما را تهدید نمی کند و اگر قرار باشد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی همانند فتنه 88 نباشیم باید گوش دل و جانمان به رهنمودها و اشارات رهبری و ولایت باشد.

وی بصیرت افرایی مردم و به خصوص جوانان را از دیگر عوامل بیمه کننده در مقابله با فتنه و آشوب دانست و افزود: حضور مردم در صحنه و همراهی و همگامی با رهبری از جمله نشانه های این امر می باشد.

حجت الاسلام صفی یاری، ذره ای فاصله گرفتن از خط و نگاه رهبری را آبستن گاه حوداثی دانست که می بایست برای آن هزینه های زیادی پرداخت.

حماسه 9 دی زنگ هشدار برای هوشیاری هر چه بیشتر بود

وی حماسه 9 دی را زنگ هشداری برای کسانی دانست که فکر می کردند انقلاب و نظام را هیچ خطری تهدید نمی کند و در کنج عافیت طلبی به زندگی روزمره مشغول بودند.

حجت الاسلام صفی یاری گفت: مردم همواره باید با هوشیاری و بصیرت تمام مسائل را رصد و حضور در صحنه را همچون گذشته حفظ کنند؛ همچنان که در 9 دی اتفاق بسیاربزرگ و حماسه حضور مردم اتفاق افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: مردم در 9 دی از همان سنگرهایی که انقلاب و نظام اسلامی را پدید آورده بودند یعنی همان سنگر مساجد و هیأت های مذهبی خیز بلندی را برای دفاع از آرمان های انقلاب و رهبری برداشتند و پاسداری خود از کیان اسلامی؛ استقلال؛ هویت ملی و صیانت از خون پاک شهدا را به رخ دنیا کشیدند.

بصیرت افزایی بحث مهم رسانه ها به خصوص رسانه های بسیجی است

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه حوزه ی بصیرت افزایی محدود به یک زمان و محدوده خاص نیست؛ گفت: در این زمینه رسانه ها به خصوص رسانه های بسیجی رسالت بیشتری برعهده داشته و باید در این حوزه کارهای بیشتری انجام شود.

وی بصیرت افزایی را نیاز همیشگی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: به هر نوع و شکلی باید فرهنگ بصیرت افزایی در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با شوراهای فرهنگی  بر بحث دشمن شناسی  گفت: دشمن همیشه دشمنی کرده و در صدد توطئه علیه نظام است پس ما نیز در جبهه انقلاب باید با حفظ آمادگی و مجهز کردن جامعه به مردمی بصیر و آگاه در خدمت انقلاب و اهداف نظام گام برداریم. 



مسعود صفی یاری ::: یکشنبه 92/10/8::: ساعت 8:12 عصر نظرات دیگران: نظر

ریزش ها هر چند نگران کننده و تاسف آور است اما امری طبیعی بوده و نباید موجب سر افکندگی دوستان و سوءاستفاده دشمنان گردد . از همان ابتدای خلقت، ابلیس بدعت شوم و نامیمون اولین ریزش از درگاه الهی را به خود اختصاص داد و به تعبیر قرآن کریم " ابی و استکبر و کان من الکافرین ". در جریان هابیل و قابیل نیز، قابیل عملاً در آزمون الهی مردود شد و ریزش دیگری رخ داد و بدین ترتیب نقطه آغازین پدیده ریزش ها به سردمداری ابلیس و قابیل شکل گرفت و همچنان ادامه پیدا کرد .

تمامی پیامبران و اولیای الهی نیز با چنین افراد و جمعیت هایی مواجه بوده و در طول سالیان دعوت ومبارزه با انسان هایی روبرو بودند که علیرغم ایمان ابتدایی، توان همراهی و هم گامی با نهضت الهی آنان را نداشته و در بین مسیر از سبیل هدایت و تقوی خارج شده و راه دیگری را برگزیدند . چنانچه در تاریخ نورانی و باشکوه اسلام و نهضت عالمگیر نبی مکرم اسلام حضرت محمد « ص » نیز چنین صحنه هایی به وضوح دیده می شود که افرادی در اواخر عمر آن حضرت و یا پس از رحلت ایشان دچار بی بصیرتی و با عافیت طلبی شده و از راه حق و حقیقت منحرف و در منجلاب انحرافات و کج روی ها گرفتار شدند .

در عصر ائمه اطهار(ع) و بخصوص در جریان قیام کربلا و شهادت سید الشهداء (ع) نیز چنین روندی ادامه داشت و در عصر ظهور و تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت و به تدریج کسانی که ظرفیت ،زمینه و تحمل حضور در جبهه حق را نداشته باشند با اندک بهانه و اندک تطمیع و تهدیدی ذلت حضور در جبهه باطل را به خود هموار کرده و می نمایند . در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) که استقرار نظام جمهوری اسلامی را در سرزمین پهناور ایران به ارمغان آورد نیز شاهد ریزش های کوچک و بزرگ متعددی بودیم – از ملی گراها ، سلطنت طلب ها، افراد و گروههای انحرافی گرفته تا کسانی که در قامت رییس جمهور و مقامات بلند پایه نظام و تا قائم مقام وقت رهبری را می توان بخشی از این ریزش ها بحساب آورد .

فتنه 88 نیز برگ دیگری از ریزش های انقلاب اسلامی به شمار می اید که طی آن بخشی از نخبگان و خواص که دارای سوابق خوب و روشن در پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی بودند را در کام خود فرو برد و آنان را در زمره مردودین آزمون های سخت و دشوار و میدان های بصیرت و عبرت قرار داد و این قصه همچنان ادامه خواهد داشت و به تعبیر قرآن کریم همواره کسانی هستند که مسیر« من النور الی الظلمات» را پیموده و در معامله « نور و ظلمت » دچار خسران و ضرر عظیم شده و می شوند رویش ها و مسئولیت های مهم اما با این همه کار به اینجا ختم نمی شود اراده الهی براین است که در کنار ریزش ها ، رویش هایی نیز صورت گیرد تا جبهه حق با ریزش افراد نالایق و بی توفیق تضعیف نگردد . چرا که مشیت الهی بر این است که به تعبیر قران کریم «ونریدان نمن علی الذین استصعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین» همانا خداوند اراده فرموده که مستضعفین ،امامان و حاکمان روی زمین گردند.

لذا با همه ریزش های صورت گرفته، همچنان پرچم دعوت به حق ، حقیقت ، خداپرستی و عبودیت در اهتراز است و پس از 14 قرن از ماذنه‌ها نوای دل انگیز "الله اکبر ، اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله" در گوش و جان مردم طنین انداز است و پس از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیرغم تمامی توطئه های نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی دشمنان و علیرغم نامهربانی و بی بصیرتی برخی دوستان و ریزش های صورت گرفته، انقلاب اسلامی با عنایت الهی و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری، همچنان توفنده و حماسی به پیش می رود و انشالله تمام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و انقلاب اسلامی با تکیه بر حزب الله جنود حزب شیطان را به هم ریخته و زمینه را برای ظهور بقیه الله الاعظم امام زمان(عج) فراهم تر خواهد ساخت.

عوامل و ریشه های ریزش‌ها

نکته مهم تری که باید به آن پرداخت عوامل و ریشه‌ های ریزش ها است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1 – پیروی از هوای نفس که از آن در لسان معارفی به «اتباع الهوی» یاد می شود که نتیجه‌ای جز ایستادگی در مقابل حق و حقیقت ندارد.

2 – آرزوهای دور  و دراز که از آن به «طول‌الامل» یاد می شود که نتیجه آن فراموشی آخرت و غفلت از معاد است.

3 –  دنیاطلبی و دلبستگی به جلوه‌ها، مقامات و زرق و برق‌های فریبنده آن که در بسیاری از موارد با جامه تکلیف و وظیفه و رسالت دینی اما با هدفی کاملا شیطانی خود را می‌نمایاند. به یاد داشته باشیم؛ روایت شریفه که می‌فرماید«حب‌الدنیا راس کل خطیئه» دلبستگی به دنیا سرآمد همه خطاها و لغزش‌ها است.

4 – غرور و تعصب: غرور دستمایه شیطان و از جمله ابزارهای فریبنده و خطرناک ابلیس در انحراف انسان ها است بسیاری از خواص و نخبگان از این دریچه به شکار شیطان درآمده و دنیا و آخرت خویش را تباه کرده‌اند. مغرور شدن به سابقه، مقام، پول، شهرت، علم ،اقبال مردمی و مهم‌تر از همه عبادت از جمله زمینه‌هایی است که انسان را به وادی ریزش‌ها سوق می‌دهد.

5 – جهل و نادانی: جهل دشمن انسان ‌ها و عامل هلاکت و بدبختی آنها به شمار می‌آید، بسیاری از کسانی‌که در برابر آموزه‌های الهی دعوت پیغمبران و ائمه اطهار مقاومت کردند و یا پس از ایمان آوردن از آن رویگردان شدند دچار جهالت و به تعبیر قرآن کریم نافهمی بوده و هستند.

6 – ساده لوحی و بی‌بصیرتی که بهترین بستر برای نفوذ عناصر معاند و نامطلوب در ذهن و فکر انسان است این عوامل به راحتی انسان‌ها را از ولایت الله خارج و در ولایت شیطان داخل و آنان را عضوی از اعضای حزب الشیطان قرار می‌دهد که عاقبتی جز عذاب الهی و رسوایی در دنیا برایشان متصور نیست.

فتنه 88 را می توان از این منظر نیز مورد تامل قرار داد . برخی از خواص به لحاظ خواهش های نفسانی مغرور شدن به وعده ها و آمار کاذب، توهم و تقلب در انتخابات و بی بصیرتی به ناگاه  تمام سوابق درخشان خود در تبلیغ آرمان های الهی پیروزی و استقرار  نظام جمهوری را فراموش کرده و درمیدان دشمن و علیه انقلاب اسلامی و رهبر نظام قدعلم کرده و با اتخاذ سیاست براندازی نظام رسمادر جبهه دشمن قرار گرفته و برگ دیگری در لیست زیرش های انقلابی و لکه ننگی در پرونده خویش افزودند.

مردم پیشتاز در بصیرت

برخلاف برخی خواص ،این مردم کوچه و بازار بودند که مانند همیشه در صحنه های خطر در میدان دفاع از انقلاب حاضر شده و حماسه 9 دی را آفریده و برای همیشه فتنه سازان و فتنه گران را در زباله دان تاریخ دفن کردند. مردمی که صاحبان بی ادعای مرید انقلابندو مرید خالص و بی ریای رهبری، همانان که از سنگر مسجد و هیئت الهام گرفته و بصیرت مثال زدنی خود را در صحنه های گوناگون به ویژه حماسه نهم دی 88  به رخ دنیا کشیده و با صدای رسا اعلام کردند که، گذشت آن زمان که ولی خدا از فرط تنهایی سردرچاه بگذارد و یا در کنج خانه مسموم گردد و یا در دنیای پهناور اسلام فقط 70 نفر سرباز جان برکف در رکاب داشته باشد.

حماسه نهم دی یکبار دیگر ثابت کرد، مردم ایران از بزرگ و کوچک پا در رکاب ولی خدا هستند و با اشاره رهبری، بنیان کفر، نفاق، فتنه و فتنه گری را درهم پیچیده و به خواص بی بصیرت چنان درسی می دهند که در تاریخ جاودانه بماند. آری مردم سالها پیش هشدارهای رهبری را در خصوص عبرتها و درس های کربلا و رسالت خواص و اثرات کج فهمی و بی بصیرتی آنان در جریان کربلا و سرنوشت اسلام نبوی را به گوش جان شنیده بودند و 9 دی 88 فرصتی برای لبیک به ندای حسین زمان بود و این لبیک، لبیکی جاودانه و تاریخ ساز شد و درس عبرتی برای آیندگان و اینکه هر کس لحظه ای و ذره ای از خط ولایت فاصله بگیرد و یا با آرمان های رهبری زاویه ای داشته باشد با این مردم بصیر و همیشه در صحنه طرف خواهد بود.



مسعود صفی یاری ::: شنبه 92/10/7::: ساعت 8:42 عصر نظرات دیگران: نظر