سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیز نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، منفورتر ازبخل و بدخویی نیست که این یک، همان گونه که سرکه عسل را تباه می کند، ایمان را تباه می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

انقلاب اسلامی ایران در واقع پرتوی از انقلاب حسینی در روز عاشورا به شمار می رود . اهداف ، انگیزه ها ، شعارها ، شعورها و حتی زمان و مکان شروع جنبش عظیم مردم ولایتمدار ایران شاهدی بر این مدعا است . نجات اسلام .، احیاء ارزش های نبوی ، مبارزه و مقاومت در برابر ظلم و ستم و تسلیم نشدن در برابر زورمداران و زرپرستان ، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و استقرار حکومتی مبتنی بر احکام و آمو.زه های اسلام ناب محمدی (ص) از جمله الهامات ارزنده ای است که انقلاب اسلامی ایران به رهبری مردی از تبار اهل بیت و سیدی از سلاله زهرای مرضیه (ع) امام روح الله الموسوی الخمینی (ره) از خروش انقلابی و خونین حسین بن علی (ع) در صحرای کربلا بهره گرفته است .
انقلابی که از همان ابتدا با الگوگیری از حادثه سرخ کربلا تولد یافت و این گرایش ناب را همچنان در تمام مسیر پر فراز و نشیب و حتی در برابر سنگین ترین تهاجمات نظامی ، اقتصادی و سیاسی  در حفظ نموده و بر ان اصرار دارد .
قیامی که با شعار حماسی "نهضت ما حسینیه ، رهبر ما خمینیه " و رویکرد "هیهات منا الذله " پرچم عزت و افتخار حسینی و مبارزه همیشگی و جاودانه با ظلم ظالمین و ستم ستمکاران را برافراشت و به همه جهانیان با صراحت تمام و فریادی رسا اعلام کرد :
زیر بار ستم نمی کنیم زندگی                                                              جان فدا می کنیم در ره آزادگی

آن روز سرتاسر جهان به وضوح شنیدند و دیدند که جنس انقلاب اسلامی از جنس انقلاب های دیگر کشورها نیست . چرا که اهداف ، انگیزه ها ، باورها و شعارهای این دریای خروشان مردمی حاکی از سخنی نو ، پیامی تازه و دعوتی متفاوت است . توجه به شعار های رهبران انقلاب و همچنین مردم در تظاهرات و راهپیمایی ها و اعتراضات ، خود گویای چنین واقعیتی بود. شعارهایی چون :
خون حسین بن علی در دشت و هامون                                        بنوشته فرمان مبارک با خط خون
پیمان نبندیم با ظالم و زور                                                       ای اهل عالم این است و دستور
                                   الله و اکبر                            خمینی رهبر 
                                                  *************

مرام پیروان دین حسینی است                                                    رهبر ما در این قیام خمینی است
                              مرگ بر پهلوی                         مرگ بر پهلوی
                                                **************
هر کس که عدالت خواه است                از قتل حسین آگاه است                این منطق ثار الله است   
بشنو ز شه فرزانه                            این نغمه جاویدانه                             مرگ شرافتمندانه

                      بهتر بود زین زندگانی                             بنما زقرآن پشتیبانی

                                               **************

حسین ، راه تورا ، از دل و جان ما برگزیدیم ، گرفتار یزیدیم

                                                                        نظر کن تو به ایران ، به این خلق مسلمان

                                              **************

ما لشگر خمینی ، با نهضت حسینی ، از پا نمی نشینیم
                                                               تا لحظه شهادت ، جز این ره سعادت ، راهی نمی گزینیم

بنابر این موتور متحرکه انقلاب خمینی نهضت پیروز حسین بن علی (ع) بود و همین امر رمز پیروزی ، استمرار و سربلندی ایران اسلامی در جهان کفر زده امروز است . اگر رزمندگان سلحشور و فرزندان شجاع این ملت توانستند یک تنه در برابر جنگ جهانی هشت ساله استکبار و استعمار که به منظور نابودی نظام اسلامی و تحقیر اسلام بر کشور امیر المومنین (ع) ایران اسلامی تحمیل شد سربلند و پیروز به درآیند نبود جز اتکال آنان به خدای بزرگ و ارادت و توسل انان به ائمه اطهار (ع) بخصوص ابا عبد الله الحسین (ع) و عشق به کربلای آن امام عزیز .

لحظه لحظه 8 سال دفاع مقدس با ذکر یا حسین ، کربلا ، عاشورا , یا زهرا ، یا زینیب ، یا ابالفضل ، یا مهدی و... قرین بود و رزمنگان اسلام با پیشانی بند" یا حسین" و با اقتدا به شهدای کربلا و رو حیه شهادت طلبی  و با شعار" هیهات منا الذله" و " حسین حسین شعا ماست ، شهادت افتخار ماست "  فتنه دشمن را به خودشان برگردانده و و غرور شیطانی آنان را در هم  شکستند .

و چه زیبا فرمود پیر فرزانه ، حضرت امام خمینی (ره) :

انقلاب اسلامی ایران پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی است ، کربلا کاخ ستمگری را با خون در هم کوبید و کربلای ما کاخ سلطنت شیطانی را فرو ریخت .



مسعود صفی یاری ::: دوشنبه 86/11/15::: ساعت 11:36 عصر نظرات دیگران: نظر