سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیور دانش احسان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

وبلاگ اخوی رو داشتم مرور می کردم (پری برای پریدن)یه مطلب توجهمو جلب کرد .

یک طلبه عمامه بر سر نگذاشت .

این مطلب رو از یه وبلاگر تازه کار و احتمالا یه طلبه ناشی (در طلبه بودنش شک دارم چون برای کسی که وارد حوزه می شه  غیرت طلبگی خیلی مهمه ) نقل کرده بود و خودش هم حسابی داغ کرده بود و نقدی به نوشته های اون وبلاگ زده بود .  اصل قضیه زیاد مهم نیست . خیلی از دوستان طلبه به هر دلیلی مایل به تلبس  لباس مقدس روحانیت نیستنن که البته در بسیاری از موارد هم توجیهات اونابهانه ای بیش نیست . اما نکته قابل توجه حرمت شکنی و تشویش اذهان عمومی نسبت به روحانیت ، مرجعیت و حوزه های علمیه است . علمای اخلاق می گن سعی کنید تو دلتون نسبت به علما منفی نگری نداشته باشید (منظور علمای ربانی است )چرا که همین بدبینی آروم آروم تعمیم پیدا می کنه و یه وقت می بینی به اصل دین و مبانی اعتقادی کشیده شد .

این اقا حسنی پر ادعای قصه ما هم که انگار وبلاگ نویسی تو دهنش مزه کرده مطالب سخیفی رو بیان کرده که من به عنوان یه طلبه به جای اون خجالت کشیدم . البته هیچ کی نمی تونه وجود بعضی عناصر ناباب ،نفوذی  و نالایق رو تو حوزه انکار کنه ، حوزه هم مثل جاهای دیگه ، هرچند کم این طور افراد هم در حوزه زیاده و مدیران محترم حوزه باید فکری برای پالایش حوزه بکننن اما به تعبیر شهید مطهری (ره ) برای پرورش یه گل چاره ای نیست که علفای هرز رو هم باید آب داد و برای اونا هم هزینه کرد .

نکته بعدی که جالب بود انتخاب این مطلب از سوی مدیران پارسی بلاگ به عنوان مطلب برگزیده بود . خوب پارسی بلاگ از این کارا کم نکرده . به قول یکی از دوستان(امیدوارم اینجور نباشه ) اونا عاشق کلیکن و دنبال مطلبی که مشتری داشته باشه ،حالا اون مطلب هر چی می خواد باشه .

دیگه بیشتر از این مطلبو کش ندم که بعضی تصور کنن چون خودم طلبه ام مطلب اون آقا بهم برخورده و ....فقط آخر این پست رو با مطلبی از عارف بالله حضرت آیت الله العظمی بهجت زینت میدهم :حضرت آیه الله بهجت فرمودند: 

حسن ظن و سوء ظن در خیلی از مطالب و در بسیاری از تشخیص ها با هم فرق می کند . .. عده ای خدمت یکی از بزرگان رسیدند و عرضه داشتند که طلبه ای دزدی کرده است . ایشان فرمودند : خیر بگویید دزدی طلبه شده است . 

***************************
یادش بخیر روزهای شور و احساس ....می گفتیم : 

برادر   خواهر     

  خطایی گر زمن دیدی ،به پای مکتبم مگذار

 



مسعود صفی یاری ::: یکشنبه 87/3/12::: ساعت 9:6 عصر نظرات دیگران: نظر