سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پروردگارا! دستآورد روزه چیست؟ خداوند فرمود : روزه حکمت می آورد و حکمت، شناخت و شناخت، یقین . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در شب معراج ـ]

بمناسب شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درمورد مادرسادات را به نقل از وب سایت مشرق می توانید ملاحظه کنید :



فاطمه‌ زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها)  مجمع همه‌ خیرات

این خیر کثیرى که خداوند متعال در سوره‌ى مبارکه‌ى کوثر مژده‌ى آن را به پیامبر اکرم داد و فرمود: «انّا اعطیناک الکوثر» - که تأویل آن، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) است - درحقیقت مجمع همه‌ى خیراتى است که روزبه‌روز از سرچشمه‌ى دین نبوى، بر همه‌ى بشریت و بر همه‌ى خلایق فرو مى‌ریزد. خیلى‌ها سعى کردند آن را پوشیده بدارند و انکار کنند، اما نتوانستند؛ «واللَّه متمّ نوره و لو کره الکافرون».

ما باید خودمان را به این مرکز نور نزدیک کنیم؛ و نزدیک شدن به مرکز نور، لازمه و خاصیتش، نورانى شدن است. باید با عمل، و نه با محبت خالى، نورانى بشویم؛ عملى که همان محبت و همان ولایت و همان ایمان، آن را به ما املاء مى‌کند و از ما مى‌خواهد.

با این عمل، باید جزو این خاندان و وابسته‌ى به این خاندان بشویم. این‌طور نیست که قنبرِ درِ خانه‌ى على (علیه‌السّلام) شدن، کار آسانى باشد. این‌گونه نیست که «سلمان منّا اهل‌البیت» شدن، کار آسانى باشد.

ما جامعه‌ى موالیان و شیعیان اهل‌بیت(علیهم‌السّلام)، از آن بزرگواران توقع داریم که ما را جزو خودشان و از حاشیه‌نشینان خودشان بدانند؛ «فلان ز گوشه‌نشینان خاک درگه ماست». دلمان مى‌خواهد که اهل‌بیت درباره‌ى ما این‌طور قضاوت کنند؛ اما این آسان نیست؛ این فقط با ادعا به دست نمى‌آید؛ این، عمل و گذشت و ایثار و تشبه و تخلق به اخلاق آنان را لازم دارد.

 

بیانات در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها 1370/5/10

 

فاطمه‌ى زهرا(س) مجمع همه‌ خیرات است/ در عزای حضرت زهرا(س) شرح مصیبت بخوانید و گریه کنید/ من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم

 

حضرت زهرا(س) ستاره‌ای برای پیدا کردن راه هدایت

عزیزان من! عظمت فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها، در سیره‌ى آن بزرگوار آشکار است. یک مسأله این است که ما چه شناختى از فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها داریم؟ این یک حرف است. بالاخره دوستان اهل بیت علیهمّ‌السّلام، در طول زمان، تا آن‌جا که توانستند سعى کردند به حقِ‌ّ دختر پیغمبر، فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها معرفت پیدا کنند. چنین هم نیست که کسى خیال کند همان‌طور که در زمان ما، این بزرگوار این‌قدر در دلها عزیز و در چشمها شیرین است، همیشه همین‌طور بوده است. امروز بحمداللَّه دورانِ اسلامى است، دورانِ حکومت قرآن است، دورانِ حکومت علوى و حکومت اهل بیت علیهم‌السّلام است و آنچه در دلهاست، بر زبانها جارى مى‌شود. قدیمى‌ترین دانشگاه اسلامى در دنیاى اسلام - مربوط به قرن سوم و چهارم - به نام فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیهاست. نام دانشگاه معروف «الازهر» در مصر از نام فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها گرفته شده است. در گذشته به‌نام فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها دانشگاه تأسیس مى‌کردند.

حتّى خلفاى فاطمى که بر مصر حکومت مى‌کردند، شیعه بودند. قرنهاست که شیعه سعى کرده به حقِ‌ّ این بزرگوار معرفت پیدا کند. این، یک مسأله است. مسأله‌ى دیگر این است که ما باید راه را از همه‌ى ستارگان بیاموزیم؛ «و بالنّجم هم یهتدون». انسان عاقل این‌گونه است. از ستاره باید استفاده کرد. ستاره در آسمان است و مى‌درخشد. آن‌جا عالمِ عظیمى است. مگر این ستاره همینى است که من و شما مى‌بینیم؟ بعضى از ستارگان که در آسمانند و مثل یک نقطه سوسو مى‌زنند، کهکشانى هستند. گاهى یک ستاره بزرگتر است از کهکشان راه شیرى که میلیاردها ستاره داخل آن است! - قدرت الهى که حدّ و اندازه‌اى ندارد - ولى من و شما آن را یک ستاره‌ى کوچکِ درخشان مى‌بینیم. خوب؛ مقصود از این مطالب چیست؟ مقصود این است انسان عاقلى که خدا به او چشم داده است، باید از این ستاره براى امرى در زندگى استفاده کند. قرآن مى‌گوید: «و بالنّجم هم یهتدون»؛ به وسیله‌ى آن راه را پیدا مى‌کنند.

بیانات در دیدار جمعی از مداحان، 3/9/1373

 



فاطمه‌ى زهرا(س) مجمع همه‌ خیرات است/ در عزای حضرت زهرا(س) شرح مصیبت بخوانید و گریه کنید/ من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم

نسل حضرت زهرا سلام الله علیها نسل یازده خورشید فروزان

مصداق کوثر براى نبى‌اکرم، چیزهاى گوناگون است. یکى از برجسته‌ترین مصادیق کوثر، وجود مقدس فاطمه‌ى زهراست؛ که خداوند متعال در این وجود مبارک، دنباله‌ى معنوى و مادى پیامبر را قرار داد.

 برخلاف تصور دشمنان ملامتگر، این دختر بابرکت، این وجود ذى‌جود، آن‌چنان مایه‌ى بقاى نام و یاد و مکتب و معارف پیامبر شد که از هیچ فرزند برجسته و باعظمتى، چنین چیزى مشاهده نشده است. اولاً از نسل او یازده امام و یازده خورشید فروزان، معارف‌ اسلامى را بر دلهاى آحاد بشر تابانیدند؛ اسلام را زنده کردند؛ قرآن را تبیین کردند؛ معارف را گسترانیدند؛ تحریفها را از دامن اسلام زدودند و راه سوء استفاده‌ها را بستند.



فاطمه‌ى زهرا(س) مجمع همه‌ خیرات است/ در عزای حضرت زهرا(س) شرح مصیبت بخوانید و گریه کنید/ من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم

حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) یکى از ذراره‌هاى فاطمه‌ى زهرا سلام الله علیها

یکى از این یازده امام، حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) است که پیامبر طبق روایت فرمود: ((انا من حسین و حسین سفینة النّجاة و مصباح الهدى)). با آن‌ همه آثار و برکاتى که در آن شخصیت، در آن شهادت و بر آن قیام در تاریخ اسلام مترتب شده است، او یکى از ذراره‌هاى فاطمه‌ى زهراست.

یکى از این‌ خورشیدهاى فروزان، امام باقر، و یکى دیگر امام صادق (علیهماالسّلام) است که معارف اسلامى، مرهون زحمات آنهاست. نه فقط معارف شیعى، که ائمه‌ى‌ معروف اهل سنت، یا بى‌واسطه، یا باواسطه، بهره‌مندان از فیض دانش آنها هستند. این کوثر فزاینده‌ى روزبه‌روز درخشنده‌تر، نسل عظیم پیامبر را در تمام اقطار اسلامى پراکند؛ که امروز هزاران، بلکه هزاران هزار خاندانهاى مشخصِ شناخته شده‌ى در همه‌ى دنیاى اسلام، نمودار بقاى نسل جسمانى آن بزرگوارند؛ همچنان که هزاران مشعل هدایت در دنیا نمودار بقاى معنوى آن مکتب و آن وجود مقدسند؛ این کوثر، فاطمه‌ى زهراست. سلام خدا بر او، درود همه‌ى انبیا و اولیا و فرشتگان و آفریدگان پروردگار بر او تا روز قیامت.

 

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران78/7/9

 

 

فاطمه‌ى زهرا(س) مجمع همه‌ خیرات است/ در عزای حضرت زهرا(س) شرح مصیبت بخوانید و گریه کنید/ من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم

فاطمه‌ى‌ زهرا (سلام‌الله علیها)  عارف‌ترین انسانها به مقام پیغمبر و امیرالمؤمنین (ع)

اگر آن روز امت اسلامى، نصب پیغمبر را درست و با معناى حقیقىِ خودش درک مى‌کردند و تحویل مى‌گرفتند و دنبال على‌بن‌ابى‌طالب (علیه‌السّلام) راه‌ مى‌افتادند و این تربیت نبوى استمرار پیدا مى‌کرد. و بعد از امیرالمؤمنین هم انسانهاى معصوم و بدون خطا، نسلهاى بشرى را مثل خود پیغمبر، پى‌درپى زیر تربیت الهىِ خودشان قرار مى‌دادند، بشریت خیلى زود به آن نقطه‌یى مى‌رسید که هنوز به آن نقطه نرسیده است؛ علم و فکر بشرى پیشرفت مى‌کرد؛ درجات‌ روحى انسانها بالا مى‌رفت؛ صلح و صفا در بین انسانها برقرار مى‌شد و ظلم و جور و ناامنى و تبعیض و بى‌عدالتى از بین مردم رخت برمى‌بست.


 این‌که فاطمه‌ى‌ زهرا (سلام‌الله علیها) - که در آن زمان عارف‌ترین انسانها به مقام پیغمبر و امیرالمؤمنین بود - فرمود اگر دنبال على راه مى‌افتادید، شما را به چنین سرمنزلى‌ هدایت مى‌کرد و از چنین راهى مى‌برد، به همین خاطر است؛ ولى بشر زیاد اشتباه مى‌کند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز عید سعید غدیر خم79/12/24

من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم

یکی از نقل قول های که در سال های اخیر به شدن مورد توجه قرار گرفت مربوط می شد به کلامی که رهبری معظم انقلاب بعد از مراسم عزای حضرت زهرا (س) هنگام صرف شام به یکی از حاضران فرمودند.
یکی از حاضرین در سفـره شام مراسم ایام فاطمیه بیت رهـبری نـقل کرده است که سخنران مراسم ، بعـد از سخنرانی در حسینه امام خمینی (ره) هنگام صرف شام در محضر مقام معظم رهبری به ایشان عرضه داشت :« برخی گلایه می کنند که چرا حضرتعالی با این کسالت جسمانی ، این قدر برای مراسم وقت می گذلرند و از اول تا آخر مراسم وقت می گذارند و از اول تا آخر مجلس فاطمیه و روضه را می نشینند .»

معظم له نیز در جواب فرمودند : « آنها نمی دانند، من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم .»

 

فاطمه‌ى زهرا(س) مجمع همه‌ خیرات است/ در عزای حضرت زهرا(س) شرح مصیبت بخوانید و گریه کنید/ من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم


ایام منصوب به حضرت زهرا سلام الله علیهما فرصت مناسبی برای تأمّل در مفاهیم اسلامى

در دنیا و در رسانه‌هاى جمعى عالم، در طول سالهاى متمادى، کسانى که نه براى زن، نه براى جنس انسان و نه براى کرامتهاى انسانى، جز در محاسبه‌ با پول‌ ارزشى قائل نیستند - که متأسّفانه در تمدن کنونى مغرب، نقش مهمى را در همه‌ عرصه‌ها ایفا مى‌کنند - مسأله‌ زن را هم براى خودشان در میدانهاى مختلف به‌ صورت یک سرمایه و یک وسیله‌ سوداگرى درآوردند؛ روى آن بحث مى‌کنند، فرهنگ‌سازى مى‌کنند، تبلیغ مى‌کنند و ذهنهاى مرد و زن همه‌ دنیا را در سر دو راهىِ یک وسوسه و گمراهىِ بزرگ قرار مى‌دهند. در چنین شرایطى، جا دارد زن مسلمان با تأمّل در مفاهیم اسلامى و ارزشگذاریهاى اسلامى و با دقّت در خطوطى که در نظام اسلامى براى پیشرفت زنان و مردان پیش‌بینى شده است، هویّت خود را بازیابى کند و قامت رساى استدلال را در مقابل سفسطه‌ها و وسوسه‌هاى عوامل صهیونیسم و سرمایه‌گذارى و زراندوزى به نمایش درآورد.



فاطمه‌ زهرا سلام‌الله علیها قلّه‌ این فضائل اسلامی

خودِ الگوی فاطمه‌ى زهرا سلام‌الله علیها که در دوران کودکى، در بعد از هجرت پیغمبر به مدینه، در داخل مدینه و در همه‌ى قضایاى عمومى آن روز پدرش‌ -که مرکز همه‌ حوادث سیاسى اجتماعى بود - حضور داشت، نشان‌دهنده‌ نقش زن در نظام اسلامى است. البته فاطمه‌ زهرا سلام‌الله علیها قلّه‌ این فضائل است.



شما دخترانِ فاطمه هستید؛ فرزندان فاطمه‌ زهرا هستید؛ دنباله‌روان فاطمه‌ زهرا هستید

بدانید امروز در هیچ جاى دنیا زنانى که مثل این مادران شهداى ما، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه‌ ما، مادرانى‌ با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قویتر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند. این همان تربیت اسلامى است؛ این همان دامان پاک و مطهّر و نورانى‌ فاطمه‌ زهرا سلام‌الله علیهاست. شما دخترانِ فاطمه هستید؛ فرزندان فاطمه‌ زهرا هستید؛ دنباله‌روان فاطمه‌ زهرا هستید. 

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار گروه کثیری از بانوان  79/6/30



مسعود صفی یاری ::: شنبه 93/1/16::: ساعت 12:29 صبح نظرات دیگران: نظر

  1-روزهای پایانی سال 92 و روزهای آغازین سال جدید مصادف با ایام فاطمیه و سالروز شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) است واواخر فروردین ماه هم سالروز ولادت خجسته آن بزرگوار است . بااین وصف فرصت بسیار خوبی است تا جامعه با فضای فاطمی مانوس شده وبا عطر و بوی بهشتی حضرت زهرا (س) معنوی گردد.


  2- تقارن ایام فاطمیه با نوروز میدان آزمایش دیگری را فراروی مدعیان و معتقدان گشوده است که تا چه میزان حاضریم از هوس ها و تفریحات و شادی های زود گذر برای نیل به اهداف والاتر و معنوی تر بگذریم . امسال عید ما بوی زهرا می دهد ، بوی کبوتری خونین بال ، بوی دربی سوخته و پهلویی شکسته ، بوی غربتی جاودانه و سوزدلی دیرینه .حال ماهستیم و سفره های عید و دیو بازدیدهای عیدانه و نگاه فاطمه (س)، بغض در گلو مانده علی (ع)، گریه های  مخفیانه یتیمان دل سوخته علی (ع)، زینی ، ام کلثوم ، حسن و حسین . نگاهشان به ماست ....

3-نکته مهمی که وجود دارد زمان ایام فاطمیه است .در دو زمان ایام فاطمیه برگزار می شود که به فاطمیه اول و دوم مشهورند.
روز شهادت حضرت فاطمه (س) بنابر فاطمیه اول روز سیزدهم جمادی الاولی است و بنا بر فاطمیه دوم روز سوم جمادی الاخره است. علت این که ایام فاطمیه چنین شده، این است که در برخی روایات آمده است که حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها،) پس از وفات پیامبر اسلام (ص)، 75 روز زنده مانده است و بر اساس این روایات، روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) روز سیزدهم جمادی الاولی است. و در برخی روایات آمده است که حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها )پس از پیامبر 95 روز زنده بوده است لذا تاریخ شهادت آن حضرت سوم جمادی الاخره می شود.(ر.ک.بحار الانوار ج 43 ) چون دقیقا تاریخ شهادت معلوم نیست که کدام است، علما و بزرگان و شیعیان به هر دو مورد عمل می کنند.
شیخ عباس قمی، در منتهی آلامال آورده است : بهتر است به هر دو روایت عمل بکنیم و در هر دو تاریخ عزاداری کنیم. (منتهی الامال ، ج 1، ص 259) دهه ای را که روز شهادت در آن واقع شده دهه فاطمیه می گویند؛ دهم تا بیستم ماه جمادی الاولی را دهه اول؛ واول تا دهم ماه جمادی الاخر را دهه دوم گویند. به تعبیری دیگردربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد است. و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان.
بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند.
اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند.

بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا 6 روز می باشد، 3 روز در ماه جمادی الاول و 3 روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از 13 تا 15 جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد.

و شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س)، 29 روز بوده باشند، حال آنکه د رصورت کامل بودن ماههای قبل، روز شهادت 13جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری 29 روزه و حداکثر 4 ماه قمری 30 روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند.
اما در عرف، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنابر قول 75 روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول 95 روز، شهادت حضرت زهرا(س) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم گفته می شود.

 نظر حضرت آیةالله  العظمی صافی درمورد زمان ایام فاطمیه :

 

 در استفتائی در مورد ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) از آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی سئوال شده است: بفرمائید با توجه به معلوم‌نبودن دقیق تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا دختر گرامی پیامبر اسلام (ص)، بهترین ایام جهت عزاداری برای آن حضرت چه روزهایی است و بهترین نوع عزاداری در این شهادت عظمی چیست؟


آیت الله صافی در پاسخ به این استفتاء اظهار داشت: نسبت به روز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) قول‌های مختلفی ذکر شده است، لکن آنچه بیشتر مورد توجه علماء واقع شده است فاطمیه اول و فاطمیه دوّم در ماه جمادی الاول و جمادی الثانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: شایسته است که شیعیان از روز سیزدهم جمادی الاول تا سوم جمادی الثانی سوگوار و با انجام مراسم عزاداری آن حضرت، ارادت و مودت خود را به اهل بیت (ع) اظهار و از انجام مراسمی‌ که موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است اجتناب کنند.

این مرجع تقلید در ادامه یادآور شد: بهترین عزاداری، بیان فضائل، مناقب و مصائب آن حضرت و ذکر اخلاق و سیره عملی و دفاع ایشان از امام مظلوم حضرت امیرالمؤمنین (ع) است که در همه اعصار باید برای مردم تبیین شود.

     نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) : 

 

حجت الاسلام ادیب یزدی  درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و می گوید:"  یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:"درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟" رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: "برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند."

وی افزوده : دقیقا همین نکته ای که حضرت آقا فرمودندمدنظر است.ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت این که فضائل حضرت زهرا(س) هم بی حد و حصر و بی اندازه است. فاطمه زهرا(س) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه(س) نفاق را از انسان می زداید، ایمان انسان را زیاد می کند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی می شود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا می کند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین(ع) خصوصا حضرت بقیة الله(عج) محبوب می نماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف می کند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی ها در مراسم هایی مختلف این فضائل گفته شود.

ادیب یزدی گفته ادامه داد:ایام فاطمیه هم نزد شیعیان و ارادتمندان خاندان حضرت محمد(ص) ایام معین و کاملا علنی است. اما برای شهادت حضرت صدیقه فاطمه(س) 4 نقل وجود دارد اول اینکه برخی معتقدند خانم(س) 40 روز بعد از رحلت حضرت پیامبر(ص) به شهادت رسیده اند بعضی ها گفته اند 60 روز، بعضی ها 75 و بعضی ها دیگر 95 روز. اما برای این که روز عظیم شهادت بی بی از دستمان نرود فصلی را به عنوان ایام فاطمیه قرار داده ایم که در مشخص ترین ایام 10 روز قبل از شهادت 75 تا 10 روز بعد از شهادت 95 در نظر گرفته شده است.یعنی در طول سال حداقل 40 روز برای بیان فضائل فاطمی قرار گرفته شده است.

وی در پایان اظهار داشت: ان‌شاء الله تعالی مؤمنان با تمسک به قرآن و عترت به بهترین صورت ممکن به ساحت مقدس آن بزرگوار عرض ادب و اخلاص کنند، به ویژه بانوان متدینه با حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی، ایشان را الگوی خود قرار دهند.



مسعود صفی یاری ::: دوشنبه 92/12/26::: ساعت 9:48 صبح نظرات دیگران: نظر