سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ناتوانترین مردم کسى است که نیروى به دست آوردن دوستان ندارد ، و ناتوانتر از او کسى بود که دوستى به دست آرد و او را ضایع گذارد . [نهج البلاغه]

1342یادآور خروش غریبانه مردی الهی از گوشه حجره های فیضیه قم در روزگار غربت اسلام است . مردی که از حرم اهل بیت همه گان را به مبارزه با طاغوت و دفاع از اسلام فراخواند و انقلابی نوین و استثنایی را بنیان نهاد .

 1342یادآور عزم راسخ و اراده آهنین مردی است از تبار نور که با ایمانی عمیق ، قامتی استوار و قلبی مطمئن چشم به دنیایی فارغ از زور و زور و تزویر داشت و نگاهی نافذ و امیدوار به رفع ظلم و ستم و استقرار نظام اسلامی در کشور ایران به عنوان پیش درآمدی بر حکومت عدالت گستر مهدی موعود (ع) .

و 1404تابلو عزت ، عظمت ، کرامت و اقتدار نظامی است که با اتکاء به خدا ، محوریت ولایت فقیه و خروش مردمی غیرتمند و جوانانی جسور و هوشمند در سال 1342 آغاز و در سال 1357به شکوفه نشست و ثمرات درخشان خود را به رخ جهانیان کشید .

آری ، 1342 نماد خواستن بود و 1404 نماد توانستن .اگر امام (ره) از همان ابتداء قیام در میان سیل نا امیدی ها و کار شکنی ها ندا برآورد " ما می توانیم " ،و همواره برحاکمیت الله وکارآمدی دین در اداره جامعه به عنوان یک اصل کلیدی تاکید داشت  ، در سال 1404 همه به روشنی خواهند دید به رغم توطئه های بی شمار دشمنان و علیرغم میل بد خواهان نه تنها توانستیم از کشوری کاملا وابسته ، زبون ، ضعیف ، فقیر و غرق در فساد ، سرزمینی آزاد ، مستقل ، قوی ، توسعه یافته و برخوردار از مردمی باایمان و پرشور بسازیم که پا را فراتر گذاشته ، اراده کرده ایم بهترین باشیم  و با اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو ایمان و عزم ملی و کوشش برنامه ریزی شده و مدبرانه جمعی و در مسیر تحقق آرمانها و اصول قانون اساسی ، در چشم انداز بیست ساله :

جامعه ی ایرانی در افق این چشم انداز چنین ویژگیهایی خواهد داشت:
• توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود و متکی بر اصول اخلاقی و ارزشهای اسلامی، ملی و انقلابی، با تاکید بر: مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادیهای مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان ها ، و بهره مند از امنیت اجتماعی و قضایی.
• برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی.
• امن، مستقل و مقتدر با سامان دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت.
• برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر،فساد، تبعیض و بهره مند از محیط زیست مطلوب.
• فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر، مومن ، رضایت مند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه ی تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن.
                                                                           

• دست یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه ی آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه) با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل.
• الهام بخش، فعال و موثر در جهان اسلام با تحکیم الگوی مردم سالاری دینی، توسعه کارآمد، جامعه اخلاقی، نواندیشی و پویایی فکری و اجتماعی، تاثیرگذار بر همگرایی اسلامی و منطقه ای بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره).
• دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت.

البته تحقق این امر منوط به ایمان مضاعف ، همت مضاعف ، کار مضاعف و اراده ای مضاعف است . سند چشم اندار باید در اولویت و محوریت تمتم برنامه ریزی ها قرار گرفته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) همه آن را بخوانند ، کار کنند ، تحلیل کنند و همه وقت خود را مصروف اهداف آن نمود . (27/3/83)

خطر بزرگ این است که چشم انداز نظام جمهوری اسلامی در کوچه پس کوچه های فعالیت های اجرایی ،دعواهای جناحی و برداشت های سلیقه ای ذبح شود . چنانچه هشدار مقام معظم رهبری ناظر به همیم مطلب است که :

بزرگترین خطر این است که چشم انداز تعریف شده و هدف های تعریف شده را گم کنیم و نبینیم . نگذارید عبارها و ابرها جلوی این هدف ها و آرمان ها را بگیرد (20/3/83)

در بیانی دیگر فرموده اند :

ممکن است فعالیت های کاری ما یا ابتکارها و دیدگاه های نو و نیروهای پر نشاط و نو به نو تغییر پیدا کند ، لکن سیاست های کلی مان نباید دچار التهاب و اغتشاش شود . یعنی خط سیاسی مستمری که در سند چشم انداز دیده شده باید ادامه پیدا کند .(4/6/83)   



مسعود صفی یاری ::: چهارشنبه 89/8/19::: ساعت 12:41 صبح نظرات دیگران: نظر