سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى را با دادن صدقه فرود آرید . [نهج البلاغه]

گفتگویی با حجه الاسلام مسعود صفی یاری

آقای مسعود صفی یاری مسئول طرح و برنامه سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در گفتگو با خبرنگار سایت بوی سیب گفت: رادیو رسانه ای فراگیر است و بخش رادیو معارف به عنوان رسانه ای برتر با مخاطبین ثابت و پر و پا قرص و دارای اعتبار و جایگاه بین المللی، نقش بسیار مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ دینی و آموزه های انسان ساز دین اسلام در سطح مخاطبین، بخصوص نسل جوان دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مخاطبین این رادیو بر خلاف بخش های دیگر مقطعی نبوده و دارای ارتباطی مستمر و موثر با رادیو معارف هستند که البته این موضوع، مسئولیت مدیران پرتلاش این رسانه را سنگین تر می کند.
حجه الاسلام صفی یاری در پاسخ دیگر سئوال خبرنگار ما، اینترنت را ابزاری قوی، فراگیر و سهل الوصول دانست که می تواند در راستای فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی بسیار موثر باشد.
وی افزود: جای تأسف دارد بخش فرهنگی کشور هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید از این ابزار برای تبلیغ دین و ترویج و تبیین اخلاقیات بهره برداری کرده و فضای استفاده منفی از این ابزار را به حداقل برساند.
مسئول طرح و برنامه سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در قسمتی از سخنانش اعلام داشت که برگزاری چنین مسابقه ای زمینه سازی خوبی است جهت بهره گیری مفید و سالم از این رسانه که می تواند خوراک فرهنگی و تبلیغی مناسبی برای کاربران باشد.
وی ادامه داد: با توجه به سرگردانی تعداد کثیری از کاربران اینترنتی و سوءاستفاده دشمن از این نقطه ضعف و تبلیغ سایتها و برنامه های انحرافی شان، ارائه یک خطی مشی سازنده و مفید به کاربران در مقوله مهم فرهنگ سازی در اینترنت می تواند نقش موثری در سالم سازی هر چه بیشتر این فضای مجازی ایفا کند.
صفی یاری گفت: یکی از وی‍‍ژگیهای بارز این مسابقه و سایت مربوطه این است که یک حسینیه اینترنتی به وسعت همه عالم راه انداخته و تمام ارادتمندان اهل بیت (ع) در هر کجا هستند را به راحتی پوشش می دهد، بطوریکه هر کاربری با شرکت در این برنامه، خود را عزادار سرور و سالار شهیدان عالم، حضرت امام حسین (ع) دانسته و با اشتیاق تمام و خلوص نیت، تواناییهای فکری و ذهنی خود را در این فضا به نمایش می گذارد.
وی گفت: ویژگی بعدی را انتخاب نام زیبا و محتوای غنی طرح بوی سیب می توان برشمرد که نشان دهنده این مهم است که دست اندرکاران این مسابقه از ذوق هنری بالایی برخوردار بوده و با یک رویکرد تخصصی و عمیق و از نگاه آسیب شناسی وارد شده اند و امیدواریم که نتیجه و اثربخشی اینکار را در روزهای بعد از مسابقه مشاهده کنیم.
همچنین مسئول طرح و برنامه سازمان تبلیغات اسلامی استان قم یکی از آفات بزرگ در کارهای فرهنگی و تبلیغی را مقطعی بودن آنها دانست و اذعان داشت اصولا کار فرهنگی باید مستمر باشد تا بتواند تأثیر خود را بر جامعه بگذارد.
وی در ادامه خواستار استمرار چنین حرکت فرهنگی و موثر بعد از ماه محرم شد و اظهار داشت: در رابطه با بعضی معصومین بزرگوار از جمله امام سجاد (ع)، امام باقر (ع)، امام موسی کاظم (ع) و دیگر امامان معصوم (ع) که درباره آنها کمتر کار شده باید سعی شود مشابه چنین طرح هایی با موضوع این امامان نیز تدارک و اجرا گردد.
آقای مسعود صفی یاری در پایان با اشاره به همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با رادیو معارف در گذشته، خاطر نشان کرد باید این همکاری متقابل گسترش یافته و مسابقه بوی سیب آغاز یک تعامل موثر، منسجم و مفید باشد.
گفتنی است سازمان تبلیغات اسلامی قم ضمن متقبل شدن بخشی از جوایز مسابقه وبلاگ نویسی بوی سیب، در زمینه محتوایی نیز با رادیو معارف همکاری دارد.



مسعود صفی یاری ::: سه شنبه 86/11/16::: ساعت 1:8 عصر نظرات دیگران: نظر