سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش و یا دانشجو و مبادا که بازیگوش و لذت جو باشی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

بسم الله الرحمن الرحیم  

 

 

حضرت فاطمه معصومه (س) از خاندان پاک و نورانی علوی و فاطمی و از بانوان محدثه ، عابده و دلاور به شمار می اید . آن بزرگوار دختر امام موسی بن جعفر (ع) و خواهر امام رضا (ع) است و در سال 183وبه قولی دیکر سال 173 قمری در مدینه متولد شد . از همان سنین طفولیت رنج دوری از پدر را چشید. چرا که  امام کاظم (ع)به دستور هارون الر شید در زندان بود و به این ترتیب فاطمه معصومه (س) در جوار برادرش امام رضا (ع) رشد یافته و تر بیت گردید . فاطمه معصومه بانویی دانشمند و از جمله راویان کاملا مطمئن حدیث است . مدتی پس از  عزیمت اجباری امام رضا (ع) از مدینه به طوس علاقه و دلبستگی و همچنین نگرانی نسبت به احوال برادر سبب شد تا حضرت معصومه نیز آهنگ سفر کرده ودر جستجوی امام زمانش درآید . اما رنج سفر و سختی راه آن بانوی گرانقدر را از پا انداخت و  در مسیر حرکت ، شهر قم آخرین منزلگه و در حقیقت آرامگاه ایشان گردید . با ورود حضرت به قم مردم و بزرگان شهر به استقبال او شتافته و اورا گرامی داشتند اما مصلحت الهی این بود که ایشان پس از هفده روز رحلت نموده و شیعیان اهل بیت را در سوگ خود بنشانند. بن پاکش در محل فعلی حرم مطهر با احترام زیاد به خاک سپرده شد و میعدگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت گردید .

زیارت قبر نورانی آن حضرت جایگاه بسیار بلندی در مضامین دینی دارد به طوری که در حدیثی از امام صادق آمده است : حرم ما اهل بیت قم است . آنجا بانویی از فرزندانم به نام فاطمه دفن می شود . هر کس اورا (با معرفت ) زیارت کند بهشت بر او واجب میشود . 
و امام جواد (ع) بهشت را برای زائرین با معرفت  بارگاه نورانی عمه بزرگوارش حضرت معصومه ضمانت کرده است . در روایاتی از رسول خدا (ص) و سایر ائمه (ع) نیز به این مطلب  تصریح شده است . 
  



مسعود صفی یاری ::: جمعه 86/8/18::: ساعت 10:34 صبح نظرات دیگران: نظر