سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ او را گفتند : چگونه بر هماوردان پیروز گشتى ؟ فرمود : ] کسى را ندیدم جز که مرا بر خود یارى مى‏داد . [ و اشارت بدین مى‏فرماید که بیم من در دل او مى‏افتاد . ] [نهج البلاغه]

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

این روزا و شبا نام ، یاد  و عطر نجف به مشام می رسه و هر کس سعی داره یه جوری ارادت شو به مولا ابراز کنه ، مولایی که یه بچه مسلمون با ذکر قشنگ یا علی زبون وا می کنه و اگه بتونه خودش رو در خط" علی" و بچه های "علی "که همون صراط مستقیم  است که در نماز از خدا می خوایم ذکر آخرش هم"یاعلی" است . حالا من بچه طلبه هم هوس کردم از علی بگم ، اما من کجا و از علی گفتن کجا ؟ من چی بگم در باره کسی که اولین مردی بود که به پیغمبر ایمان آورد و تا آخرین لحظه عمر آن بزرگوار دوشادوش با ایشان و به عنوان یک فدایی جان برکف کنار پیغمبر بود و بعد از رحلت ایشان نیز در ادامه راه و هدف رسول الله از هیچ تلاشی فروگذار نکرد .

من چه بنویسم درباره ابرمردی که پیغمبر خاتم (ص) می فرماید : یا علی ، تو را نشناخت مگر خدا و من ، چه بنویسم در باره شخصیتی که بیش از 300  آیه قران در باره و یا در شان او نازل شده ، در باره کسی که زیباترین مرد تاریخ است ، او که زیباترین حسب و نسب را داراست ، چرا که هم از ناحیه پدر و هم از ناحیه مادر به بنی هاشم برمی گردد .

 زیباترین تولد را دارد ، چرا که در این عالم خلقت تنها موجودی که افتخار دارد در خانه کعبه به دنیا آمده است " علی (ع) " است و بس .

 زیباترین نام را دارد ، چرا که نام مبارک " علی " از نام خدا " اعلی " گرفته شده است

 زیباترین روایات در باره او وارد شده و صفات برجسته ای مانند ، مولای مومنین ، برادر و وزیر ، صاحب ذریه پیغمبر از طرف رسول الله (ص) در باره او گفته شده است ،

 همو که اگر مردم بر محبت و ولایتش اجماع می کردند ، خداوند ، هرگز آتش جهنم را خلق نمی کرد . همو که ساقی کوثر است و در روز قیامت اهل بهشت جواز ورود به بهشت را از او می گیرند .

 همو که مرز بین ایمان و نفاق دوستی اوست . همو که نگاه به چهره مبارکش و یادآوری و ذکر نامش عبادت است و ایمان هیچ کس کامل نمی شود ، مگر با پذیرفتن ولایت او .

امیرالمومنینی که دارای عمیق ترین و زیباترین مظلومیت است و دوست و دشمن علیرغم اقرار به فضیلت هایش ، حقش را به جا نمی آورند .

آن انسان والایی که دارای زیباترین قضاوت های تاریخ بشریت است و با قضاوت های محیر العقول خود ، خلیفه دوم را بارها وادار به این اعتراف نمود که ، اگر علی نبود ، عمر هلاک می شد .

مرد میدان نبرد و مبارزه که زیباترین رشادت ها و شجاعت ها را در میادین جنگ از خود به یادگار گذاشت ، همو که همواره خود را سپر جان رسول الله می کرد . همو که زره تنش همواره از سمت جلو آسیب می دید ، چرا که هیچ وقت پشت به به دشمن نکرد ، همو که در سن 25 سالگی برق شمشیرش چون رعد و برق هولناک آسمان ، دشمن را به وحشت می انداخت و ضربات کوبنده اش ، چونان پتکی سهمگین بر سر خصم فرود می امد و چنگاوران و پهلوانان نام آور عرب را از پای در می آورد .

همان دلاور مردی که مدال پر افتخار " لا فتی الا علی ، لا سیف الا ذوالفقار " از سوی پیک وحی ،  در شان او سروده شد ، در حالی که بیشتر از 26 سال نداشت .

همان رزمنده شجاعی که یک ضربت شمشیرش در جنگ خندق با ارزش تر از عبادت جن و انس قلمدادگردیدو...

                                       

                         

زیبا ترین خطبه ها از آن " علی ابن ابی طالب (ع) " است . او امیر بیان است و سلطان اقلیم سخن و معنی ، تمام گویندگان ، سخندانان ،  سخنرانان و نویسندگان مات و مبحوت کلمه به کلمه خطبه ها و مسحور سخنان اویند ....

امام علی (ع) با همه تنهایی و غربتش زیباترین یاران را داشت . مالک اشتر نخعی که به تعبیر خود آقا " شمشیری از شمشیر های خدا " بود از جمله این یاران باوفا است . اویس قرنی که در عبادت و عرفان و ولایتمداری شاخص بود و یکی از شافعان روز قیامت است ، کمیل ابن زیاد که عرفا او را " مخزن اسرار امیرالمومنین " می خوانند و دعای مشهور کمیل یادگار ارزنده اوست ، محمد ابن ابی بکر که حضرت او را به جای فرزند خود می دانست ، قنبر که در علم و عمل مقام برجسته ای داشت و افتخار غلامی حضرت را از آن خود کرده بود و بسیاری دیگر از یزرگان از آن جمله اند

 زیباترین ولایت نیز از آن علی (ع) است ، ولایتی که در روز غدیر، پیامبر اعظم (ص) از طرف خدا مامور به ابلاغ آن گردید و تکمیل رسالتش منوط به انجام این ماموریت حساس شد و آیه نورانی " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی "به همین مناسبت بر پیامبر نازل شد .

علی (ع) صاحب زیباترین صبر است ، 25 سال خانه نشینی و محرومیت از حقوق فردی و اجتماعی و نظاره بر غصب حکومت پیغمبر و انحراف اسلام  که به تعبیر خود حضرت ، مانند این بود که خاری در چشمان و استخوانی در گلو مانده باشد . اما او مامور بود که صبر نماید تا ریشه اسلام نخشکد ، هرچند علی در این راه فدا گردد .

او دارای زیبا ترین سیاست بود . سیاستی آمیخته با عدالت و اخلاق

او زیباترین عدالت را در دوران کوتاه حکومتش اجرا نمود و اعتقاد داشت همه بنده خدایند و در نگاه حکومتی فرقی بین فقیر و غنی ، عرب و عجم ، زن و مرد ، سیاه و سفید ، مهجر و انصار و... نیست و نهایتا او کشته همین عدالتش شد .

افتخار زیباترین اخلاق از آن علی (ع) است و زیباترین ازدواج نصیب او شده است . ثمره این ازدواج آسمانی زیباترین فرزندان است که نسل پیغمبر از آنان استمرار یافت . حسن ، حسین ، زینب و ام کلثوم که هر کدام ستارگان پر فروغ آسمان اسلام هستند

زیباترین عبادت ها را در علی (ع) می توان یافت . همو که در دل شب مانند مادر جوان از دست د اده و شخص مار گزیده از عشق خدا به خود می پیچید و زار زار گریه می کرد و با خدای خود عاشقانه نجوا می کرد . همو که می گفت ، من خدای نادیده را عبادت نمی کنم ، چرا که او با چشم بصیرت و چشم دل به خدا رسیده بود ..

و علی صاحب زیباترین شهادت است . شهادتی در مسجد ، در محراب ، در ماه رمضان ، در شب قدر و در وقت سحر



مسعود صفی یاری ::: چهارشنبه 87/4/26::: ساعت 8:34 صبح نظرات دیگران: نظر