سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که بى دانستن فقه به بازرگانى پرداخت خود را در ورطه ربا انداخت . [نهج البلاغه]

از جمله شاخص‌های مهم اصول‌گرایی پایبندی به تقوی، متانت، ادب و داشتن ظرفیت و سعه صدر است. رعایت این شاخصه‌ها بخصوص در عرصه‌های عمومی و اجتماعی و ارتباطات رسانه‌ای بسیار مهم و قابل توجه‌ است. لکن متأسفانه برخی افراد و گروهی متأثر از فضاهای خاص و انگیز‌ه‌های ناسالم بخصوص در موقعیت‌های انتخاباتی اخلاق تقوی و پایبندی به اصول را کنار گذاشته و با تمسک به شعار انحرافی«هدف وسیله را توجیه می‌کند» برای اثبات خود با استفاده از ابزارهای غیر اخلاقی و مغایر با اصول‌ حاکم برنظام ارزش اسلام به تخریب و تحقیر دیگران می‌پردازند.

تنگ نظری و انحصار طلبی این قبیل افراد و گروه‌ها به حدی است که بر اساس ایده «تفکر سیاه و سفید» پروژه کهنه «یا با ما یا علیه ما» را دنبال نموده و به این ترتیب خط نفاق و انحراف را در بدنه اصول گرایان بنیان می‌نهند.

بدون شک اصول گرایان اصیل و مبنایی از این گونه حرکات و رفتارهای زشت و مشمئز کننده مبرا بوده و انتساب این گونه ناهنجاری‌ها را به جریان اصول گرایی شهر مقدس قم خیانتی نابخشودنی می‌دانند.

رفتارهای سیاسی اخیر که متأسفانه به نام اصول گرایی صورت پذیرفته آغاز خوبی برای ایجاد فضای انتخاباتی سالم به حساب نمی‌آید.

آیا اعلام موجودیت یک مجموعه سیاسی که با هدف گرم کردن تنور انتخابات و تهییج گروه‌های ارزشی برای حضور جدی‌تر در عرصه مهم و حساس مجلس هشتم و با حضور عناصر خوش سابقه و انقلابی و رویکرد محوریت جامعه محترم مدرسین حوزه علیمه قم شکل گرفته و یا اظهار نظر سخنگوی یک جریان اصول گرایی ریشه‌دار و اصیل آن قدر غیر قابل تحمل و سنگین است که مدعیان نوین اصول گرایی تمام هم و غم خود را برای تحقیر و حذف آنان بکار برند؟!

آیا رواست نشریه‌ای با سابقه‌ای متزلزل در رفتارهای سیاسی و متبحر در موضع‌گیری‌های موسمی به بهانه حضور و اظهار نظر بخشی از اصول گرایان درعرصه انتخابات به عقده گشایی پرداخته و با تعبیرات سخیف و ادبیات قبیح و غیر اخلاقی و تحریف و مصادره به مطلوب سخنان و نظرات چهره واقعی افراد پشت پرده نشریه را به نمایش بگذارد؟

غافل از اینکه مردم دارای حافظه سیاسی خوبی هستند. آنان برخوردهای دوگانه و چندگانه حضرات مدعی را در مسائل سیاسی بخصوص در انتخابات‌های گذشته را از یاد نبرده‌اند.

مردم هنوز تک روی و انحصار طلبی آقایان در انتخابات شوراها و خبرگان گذشته را به یاد دارند. هنوز آثار پوسترها و تراکت‌های آنان که در مقابل ارائه طریق و لیست‌ جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم چاپ ومنتشر شد در در و دیوار شهر موجود است.

هنوز خاطره کپی‌سازی عناوین و پوستر‌ها و شبیه‌سازی تبلیغاتی انتخابات شوراها که به منظور تضعیف لیست مورد حمایت جامعه مدرسین صورت گرفت از ذهن‌ها پاک نشده است.

حال چگونه این افراد امروز سنگ جامعه مدرسین را به سینه می‌زنند و دیگران را به مقابله با این جامعه متهم می‌کنند؟! اگر آقایان نگران موقعیت وجایگاه جامعه مدرسین هستند چگونه در انتخابات قبلی نه تنها این نگرانی وجود نداشت که خود به جبهه‌ای در مقابل جامعه تبدیل شدند؟

جبهه متحد اصول گرایان باید پیکره خود را از این گونه حرکات و رفتارها مبرا کند. این جبهه اگر بخواهد مستحکم و دارای نفوذ و اثر بخشی باشد لاجرم باید خود را به بدنه اصول گرایی اصیل و ریشه‌دار که بحمدا... دارای سابقه درخشانی در قم است متصل نموده و با ایجاد فضایی باز و احترام به ایده‌ها و سلایق همه مجموعه‌های اصول گرا انسجام و وحدت اصول گرایان را به معنای واقعی تحقق بخشد.

اهانت، تنگ نظری، برخوردهای حذفی، بد اخلاقی انتخاباتی نه تنها در شأن جبهه متحد و نشریات منتسب به آن نیست که نشانه ضعف،‌انفعال و فقدان منطق سیاسی صحیح و اخلاق است.

افرادی هم که امروز بنا به مصالح، دایه دلسوزتر از مادر برای جامعه محترم مدرسین شده‌اند بدانند جایگاه و شأنیت این جامعه وزین آن قدر بالا و والا است که اینگونه طرفداری‌های غیر صادقانه و البته ناشیانه نمی‌تواند حتی ذره‌ای از وزانت آن بکاهد.

جبهه متحد نیز اگر دارای جایگاه، موقعیت و وزن سیاسی قابل توجهی باشد دیگر نیازی به اینگونه «بد دفاع کردن» ندارد.

بیاییم به نظام، اصول گرایی و به جامعه مدرسین ظلم نکنیم. تجربه ثابت کرده که اینگونه افراط گری‌ها و فقدان تعادل‌ها عاقبت خوبی ندارد.  



مسعود صفی یاری ::: جمعه 86/12/10::: ساعت 8:19 عصر نظرات دیگران: نظر