سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که زمام خود را به دست سستى سپارد ، حقوق را خوار دارد ، و آن که سخن چین را پیروى کند ، دوست را از دست بدهد . [نهج البلاغه]

                                                       یا مقلب القلوب و الابصار              

                                                       
" آلبرت انشتین" فیزیک دان بزرگ معاصر در آخرین رساله علمی خود با عنوان
DIE-ERKLARUNG که در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشت ، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل ترین و معقول ترین ادیان دانسته است .

این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه ای است که انشتین به مرجع بزرگ عالم تشیع مرحوم آیت الله العظمی بروجردی نوشته و طی آن نظریه نسبیت خود را با آیاتی از کلام الله مجید و کتاب شریف نهج البلاغه و بحارالانوار تطبیق داده و اعتراف نموده ، در هیچ مذهبی چنین احادیث و سخنان پر مغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده " نسبیت " را ارایه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند .

اینشتین با الهام از واقعه معراج رسول خدا (ص) ضمن ارایه شرح فیزیکی مبسوطی در باره حدیثی از پیامبر اکرم ( ص )معاد جسمانی را با ادله فیزیکی ثابت کرده و فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف نسبیت ماده و انرژی می داند.  انشتین در این کتاب همواره از آیت الله العظمی بروجردی (ره) با احترام و با تعبیر " بروجردی بزرگ " یاد نموده است . این کتاب صندوق امانات سری لندن نگهداری می شود و صحت انتساب آن به انشتین تایید شده است .

                                                                                                   



مسعود صفی یاری ::: پنج شنبه 86/10/13::: ساعت 11:37 عصر نظرات دیگران: نظر