• وبلاگ : خانه طلبگي
  • يادداشت : موسيقي درماني علمي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مسعود 
    در جهاني که شما نديديد و هوده نيست تا ببينيد موسيقي به روش هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد، فقط همين قدر بدانيد در علم پزشکي به عنوان يک منبع تحقيقاتي و نيز براي درمان امراضي چون حملات ناگهاني، فشار خون پايين، بيماري هاي رواني، افسردگي، بي خوابي و به طور کلي مي توان گفت به عنوان عامل موثر در بهبود سريع تر بيماري ها، به کار مي رود. از زيباشناسي سخني نمي گويم که مي دانم هيچ نمي دانيد ... باري
    طبق تحقيقات دانشمندان اعم از فارابي و بوعلي سينا تا محققان دانشمدان کنوني که درس خوانده اند و وقت را به بطالت نگذرانده اند و سر در برف نکرده اند ، گوش دادن به موسيقي مي تواند بر تحولات و دگرگوني ها حياتي بدن تاثير مثبت بگذارد، توازن انرژي برقرار کرده و به هضم غذا کمک کند.
    تحقيقات نشان داده که موسيقي هاي آرام آرامش بخش هستند، احساسي که از سي دقيقه گوش دادن به چنين موسيقي بوجود مي آيد معادل آرامشي است که از ساعتها روانکاوي حاصل مي شود. از آنجا که در اين نوع موسيقي، شعري وجود ندارد، ملودي، تن، آهنگ و ريتم است که تاثير گذار است و هر دو نيمکره مغز را درگير جريان خود مي کند. هرچند ناگفته پاسخ شما پيداست و حکم و قضاوت بي منطق و نا مستدل و مقدستان اما بهتر اين است کسي در اين زمينه سخن براند که صلاحيت آن را داشته باشد شما نه موسيقي مي دانيد نه طب و نه از روانشناسي سردر مي آوريد ... در پايان سوالي دارم... سوالم اينست : هر شغلي فوايدي دارد و نبود آن در جامعه حس خواهد شد مانند پزشک ، پليس ، رفتگر ... اگر 2 هفته رفتگرها اعتصاب کنند شهر ها غير قابل سکونت خواهد بود ... اگر شما و همگي همکارانتان 20 سال اعتصاب کنيد جه خواهد شد ؟