• وبلاگ : خانه طلبگي
  • يادداشت : 18سوال از رئيس صدا و سيما
  • نظرات : 0 خصوصي ، 10 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نام خدا و با سلام خدمت برادر بزرگوارم

    از اين كه طلاب معظم در برابر مسائل فرهنگي جامعه تا به اين حد حساس و نگران هستند بي نهايت خوشحالم . حيات فرهنگي جامعه مرهون همين تضارب آراء و نقادي هاست . اگر دغدغه فرهنگ اين سامان از اهم رسالت طلاب ديني نيست پس رسالت كيست ؟

    البته در هر مسئله اي نگرشهاي گوناگون و افقهاي متفاوتي وجود دارد كه تعدد آنها شايد سليقه هاي متفاوتي را نيز موجب شود اما آنچه مسلم است ضرورت حفظ فرهنگ جامعه اسلامي از دو خطر تحجر و اباحه گري افراطي است .

    گرچه در اين ميان انتقاداتي به خود ما طلاب نيز وارد است . حضور كم رنگ و غير كارشناسانه ما در فضاهاي هنري مانند تلوزيون و سينما يا تأتر زمينه را براي فرار مسئولين از انتقادات ما هموار مي سازد . از سوي ديگر جاذبه مساجد متاسفانه به دلائل مختلفي كاهش يافته و جز قشر خاصي از جوانان ، رابطه ديگران با اين گونه مراكز به مراتب كاهش يافته است . اگر نگويم غالب ، برخي منابر يا به تكرار گفته هاي بسيار گفته و كسالت آور تبديل شده يا به ترويج انديشه هاي عوامانه و بيان خوابهاي بي مبنا . ميدان داري مادحين محترم آن هم با هر چه كه فكر مي كنند درست است موجب تلقي اسلام عزا در ميان جوانان شده . برخورد هاي برخي از دوستان هم لباس ما با مردم هم به قدري از سيره رسول الله (ص) فاصله گرفته كه مؤمنان عاكف مسجد را دلزده مي كند تا چه رسد به جوان سرگرداني كه هيچ تعريفي از هويت خود ندارد .

    با اين وجود خداي را شاكريم كه هنوز هستند طلاب ارزشمندي كه با تدبير عالمانه و رفتاري برگرفته از سيره شريف نبوي (ص) مساجدي ويرانه را به مجتمعي آباد بدل كرده اند كه هر روز بلكه هر ساعت محل آمد و شد گروه هاي مختلفي از جوانان و مردمي است كه آرام خود را در ارتباط با خداي خويش مي يابند .

    برادرم ، دلم از اين دست حرفها پر است اما نمي خواهم بيش از اين چشمهاي مباركتان را آزرده خواندن اين خطوط كنم . به هر روي ، تعالي فرهنگ اسلامي را بيش از هر چيز مرهون حساسيت عالمانه و توأم با سعه صدر طلاب گرامي مي دانم و به اين بيان نوراني امام راحل ايمان دارم كه مي فرمود :

    اصلاح فرهنگ رأس همه اصلاحات است

    دغدغه ارزشمندتان را مي ستايم و از درگاه خداوند متعالي علو همت و زيادتي توفيق را برايتان مسئلت دارم . پر حرفي مرا به ديده عفو بنگريد و به حساب همدلي اين برادرتان با دغدغه هاي مقدس خود بگذاريد .

    يا حق