• وبلاگ : خانه طلبگي
  • يادداشت : ازدواج موقت شليكي بي هدف
  • نظرات : 2 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هاتف 

    با سلام به خانه طلبگي

    موضوع مورد اشاره شما كه نقدي به شعار بدون دقت وزير محترم كشور زده ايد جاي بحث بسياري دارد و من هم با شما در اين زمينه موافقم اما از بُعد ديگر قضيه.

    برخي از اموري كه در دين مبين اسلام مطرح شده گاهي به خاطر حل مشكلاتي بوده است كه ريشه در فرهنگ جامعه اي داشته كه در آن عنوان گرديده است. اين مسئله هم از اين موارد است.

    اگر فرهنگ عرب آن زمان و حتي فرهنگ اجتماعي عرب امروزه را مورد بررسي قرار دهيم چند همسري و ازدواج موقت يك امر شايع و ممدوح شمرده مي شود به گونه اي كه زنان عرب مخالفتي با آن ندارند يا لااقل اگر مخالف هم باشند چون اين امر جزيي از فرهنگ عمومي آنها محسوب مي شود كه مورد تاييد اسلام قرار گرفته است موضع مخالفت ندارند لذا ازدواج موقت و چند همسري در ميان جامعه عربي مشكل خانوادگي و اجتماعي براي آنها ايجاد نمي كند.

    اما اين امر در ميان فرهنگ ايراني امري مذموم شمرده مي شود و خانواده هاي ايراني چندان با آن ميانه خوبي ندارند لذا مطرح كردن آن هم به فضاي اعتماد ، امنيت، آرامش و اصول خانواده لطمات جبران ناپذيري را وارد مي كند . لذا نمي توان به راحتي از آن در جامعه ايراني سخن راند و از طرفي ازدواج موقتيك امر مباح است كه بود و نبود آن لطمه اي با اسلام وارد نمي كند.

    اگر هم مديران مي خواهند مشكل اجتماعي اين معضل را حل كنند به فكر راه حل ديگري باشند كه امنيت رواني خانواده ها را دچار آسيب نكند و يا لااقل فرهنگ سازي مناسبي انجام دهند . نه اينكه هر آنچه ما فكر مي كنيم درست است في البداهه در فضاي عمومي مطرح كنيم.

    دوست خانه طلبگي سري هم به ما بزن شايد خوش آيد شما را

    http://mohajer14.parsiblog.com/