سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کژی، با دانش راست می شود . [امام علی علیه السلام]

 دفاع مقدس جلوه عزت، عظمت و مقاومت و به تعبیر مقام معظم رهبری آیینه افتخارات ملت ایران اسلامی است که ابعاد نورانی آن هنوز هم برای ما ناشناخته مانده است. این امر به ویژه در استان کردستان که بخشی از جغرافیای نورانی دفاع مقدس به حساب می‌آمد حائز اهمیت بسیاری بوده که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ، ایثارها و حماسه آفرینی‌های شگرفی در دوران دفاع مقدس بود که در دو جبهه با دشمن خارجی و مزدوارن داخلی استکبار می‌رزمید و جبهبه‌های نبرد کردستان آیینه تمام نمای اخوت و نیز وحدت اسلامی و غیرت ملی بود.

شیعه، سنی، کرد، فارس و ترک همه و همه از جای جای ایران اسلامی آمده بودند تا این بخش از خاک ایران اسلامی را از چنگال جیره‌خواران استکبار جهانی نجات دهند و به فرمان ولی امر مسلمین ، امام راحل(ره) گوش جان دهند که فرمود:" الساعه خبر رسید که در سنندج و حزب دمکرات ارتش‌های و سپاهیان آنها را محاصره کرده‌اند و اگر تا نیم ساعت دیگر کمک نرسد اسلحه‌ها را می‌برند و از مسجد سنندج به ما اطلاع داده‌اند که حزب دمکرات زن‌های ما را به گروگان برده‌اند.

اکیدا به کلیه قوای انتظامی دستور می‌دهم به پادگان‌های مراکز ابلاغ کنند که به قدر کافی به طرف سنندج حرکت کنند و با شدت اشرار را سرکوب کنند تاخیر ولو به قدر یک ساعت تخلف از وظیفه و به شدت تعقیب می شود."

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در تبیین  شرایط ویژه استان کردستان در دوران دفاع مقدس خطاب به مردم استان می‌فرمایند:" جوانان عزیز شما هم در جبهه ضد انقلاب جنگیدند و هم در جبهه رژیم بعثی صدام ، در هر دو جبهه در مقابله با این دو دسته دشمن که ریشه‌شان هم البته به هم نزدیک بود، این جوانان ایستادگی کردند."

جای جای سرزمین کردستان و وجب به وجب خاک آن معطر به خون شهدا و قدمگاه انسان‌های وارسته و مجاهدان مخلصی است که در لبیک به ندای امام راحل(ره) به دفاع از اسلام، نظام، حریت، استقلال و ناموس وطن پرداخته و در ولایتمداری و مجاهدت گوی سبقت از همگان ربوده و یاد و نامشان را تا ابد در صحیفه تاریخ ثبت کردند.

کردستان مدیون شهدایی است که با نثار خون خود عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند و این بخش از سرزمین اسلامی را از لوث وجود دشمنان و سرسپردگان پاک کردند.

کردستان به خود می‌بالد که میزبان شهدای سرفرازی است که در آسمان رشادت و ایثار می‌درخشند.

کردستان مفتخر است که مهاجرین و انصار عصر انقلاب دوش به دوش هم در کنار هم از اسلام، ایران و کیان نظام اسلامی و خاک پاک کردستان دفاع کرده و خون پاک مهاجر و انصارمعجونی از ایمان عشق محبت انسجام و یکدلی را پدیدار ساخته و تا امروز که سال ها از جنگ و دفاع مقدس می‌گذرد شمیم عطرآگین آن به مشام می‌رسد.

یادمان باشد عزت، سرافرازی، آزادی و آزادگی کردستان مدیون شیر مردان و شیر زنان غیوری است که از جان خود گذشتند تا جان تازه ای به کردستان بدمند.

یادمان باشد وجب به وجب خاک کردستان با خون پاک شهدا عطراگین است و نباید این امر  از خاطر کردستان و کردستانی‌ها پاک شود.

یادمان باشد مردم ایران شهید چمران‌ها را شهید شیرازی‌ها را شهید بروجردی‌ها و دهها شهید سرافراز را به نام کردستان می‌شناسند مبادا کردستان و کردستانی‌ها آنها را فراموش کنند.

یادمان باشد سرداران جان برکفی از خطه کردستان به خاک و خون غلطیدند تا امروز کردستان در هوای پاک آزادی و آزادگی تنفس کند پیشمرگان کرد مسلمان را از یاد نبریم، پیشکسوتان جهاد و شهادت کرد و کردستان را فراموش نکنیم که اگر چنین شود مدیونیم. مدیون امام، مدیون شهدا و مدیون ایثارگران.



مسعود صفی یاری ::: پنج شنبه 91/7/6::: ساعت 10:5 صبح نظرات دیگران: نظر