سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ جنایتکارى را نزد او آوردند و گروهى فرومایگان با وى بودند ، فرمود : ] خوش مباد چهره‏هایى که جز به هنگام زشتى و شر دیده نشود . [نهج البلاغه]

5- جایگاه   نماینده ولی فقیه

 رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی حکم، جایگاه نماینده ولی فقیه را  متذکر شده و توجه همگان را به این نکته جلب نموده‌اند که نماینده ولی فقیه در استان عهده‌دار کلیه امور شرعی، اجتماعی و سیاسی است که مربوط به نمایندگان ولی فقیه است. براین اساس محوریت نماینده ولی فقیه در کلیه امور شرعی، اجتماعی و سیاسی استان امری است که باید همواره مورد توجه و مداقه قرار گیرد.

6 – مطالبات رهبری

 مقام معظم رهبری علاوه بر عهده‌داری کلیه امور شرعی ، اجتماعی و سیاسی مرتبط، دو موضوع کلیدی را از نماینده خویش توقع دارند. اولین مطالبه، کمال رعایت نسبت به علمای محلی و بخصوص حوزه های علمی و مراکز دینی و تبلیغی اهل سنت و شیعه و مطالبه دیگر، هدایت فعالیت‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و هماهنگ ساختن نهادهای مسئول در رفع نیازمندی‌های مذهبی و مشکلات اساسی و دینی مردم است. متاسفانه حاکمیت نگاه جزیره‌ای و غیرتعاملی یک از آسیب‌های جدی حوزه فرهنگی در استان کردستان است، وجود دستگاه‌های متعدد با شرح وظایف مشابه، ماموریت‌های موازی و هزینه‌های کلان و فقدان مدیریت کلان نگر ، تبدیل به آفتی شده است که تحرک، پویایی، بالندگی و اثربخشی حوزه فرهنگ را به حداقل رسانده است . مقام معظم رهبری با نگاهی عمیق و آسیب شناسی دقیق حوزه‌‌های اجرایی و فرهنگی از نماینده خویش در استان ایجاد هماهنگی و همچنین هدایت فعالیت‌های دینی و فرهنگی و اجتماعی مطالبه نموده و بر ساماندهی بیش از پیش تاکید فرموده‌اند که امید است با توجه به سوابق درخشان مدیریتی و تجربیات عمیق و جامع و درایت و روحیه مبتکرانه حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی ،استان کردستان به زودی شاهد تحولی بنیادین و همگرایی و تعامل جدی و گسترده‌تر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول باشد. پرواضح است نماینده ولی فقیه به شرطی توفیق جامه عمل پوشاندن به مطالبات رهبری را خواهد داشت که عزمی جدی و اراده‌ای راسخ در همه متولیان و مسئولان محلی و استانی و در اصلاح روش‌ها و منش‌ها به وجود بیاید. همچنانکه مقام معظم رهبری در آخرین فراز از حکم خود کلیه دستگاه‌های مستقل مسئول در استان کردستان و کشور را موظف به همکاری با نماینده خویش در این استان نموده‌اند.



مسعود صفی یاری ::: جمعه 89/11/8::: ساعت 9:36 عصر نظرات دیگران: نظر