سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] فرزند را بر پدر حقى است و پدر را بر فرزند حقى . حق پدر بر فرزند آن بود که فرزند در هر چیز ، جز نافرمانى خداى سبحان ، او را فرمان برد ، و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکش ادب آموزد و قرآنش تعلیم دهد . [نهج البلاغه]

در پی درج مطلب " استیضاح صدا و سیما در قم " که بعدا به عنوان " 18 سوال از رئیس صدا و سیما " تغییر عنوان داد و همچنین پس از چاپ این مطلب در یکی از روزنامه های قم با عنوان " از نقد تا استیضاح " نقطه نظرات مختلفی از طرف کاربران ، خوانندگان  و دوستان عزیز منعکس گردید که از همه آنها سپاسگذارم .
بحمدالله همه عزیزان در اصل قضیه و بسیاری از آنان حتی در جزئیات با نگارنده هم عقیده بودند هر چند اگر جز این هم بود عقاید آنان محترم بود .
اما لازم دیدم با توجه به بایکوت شدید خبری این مراسم و تحریف آن از سوی برخی افرادو رسانه ها و همچنین روشن شدن برخی ابهامات نکات زیر را یاداور شوم :


1 – به نظر می امد صدا و سیما با برگزاری این جلسه دنبال اخذ تایید از حوزه علمیه برای سریال های کذایی ماه رمضان بود تا به این وسیله از گسترش اعتراضات متدینین جلوگیری کند ..


2 – مسئولین برگزاری جلسه از ابتدا اعلام کردند این مراسم به طور مشروح از شبکه یک پخش خواهد گردید . اما هنگامی که با خروش انقلابی طلاب و روحانیون در اعتراض به محتوای سخیف سریال ها مواجه شدند نه تنها از پخش آن خودداری کردند که این مراسم به شدت بایکوت خیری شد . اخبار استان در اولین بخش خبری آن روز مصاحبه هایی را پخش کرد که صراحتا و یا به طور ضمنی از سریال ها تقدیر کردند و خبر گذاری ها ضمن سانسور این خبر به بزرگنمایی جلسه نقد و بررسی که ساعتی بعد در صدا و سیمای قم به طور محدود و خصوصی برگزار شد پرداختند .

 

3 - علیرغم این اعتراضات – فرجی – مسئول شبکه دو در مصاحبه ای که از شبکه استانی پخش شد گفته بود : برای من قابل پیش بینی بود که در قم مورد تقدیر واقع شویم ، هر چند انتقاداتی هم وارد بود ..

 

4 – بند دوم مطلب پیشین ناظر به این موضوع است که در مملکت ما متاسفانه بخشی نگری بیداد می کند و هرفرد و ارگانی با نگاه کوتاه خود به مسائل ی نگرد . صدا و سیما از بیت المال هزینه میکند تا مردم در شب های پرفیض رمضان و حتی ماه محرم پای گیرنده ها نشسته و از برنامه های تدارک دیده شده استفاده کنند . ازسوی دیگر دستگاه های فرهنگی و تبلیغی از همان بیت المال هزینه های هنگفتی می کنند تا مردم در همان ساعات از پای تلویزیون ها  بلند شده و به مساجد بروند . در واقع همدیگر را خنثی می کنند و این چیزی است که در بسیاری از عرصه ها اتفاق می افتد ..

 

5 – بند چهارم هم اشاره به مطلبی ازآقای برازش مسئول شبکه پخش کننده سریال اغماء است که در پاسخ به اصرار سوالات مکرر طلاب حاضر در جلسه نقد و بررسی  مبنی بر عدم حضور "حجت الاسلام گلی " مشاور مذهبی سریال اغماء در جلسه اظهار داشت : در واقع مشاور مذهبی سریال خود من بودم لکن چون به خاطر مسئولیتم در صدا و سیما نمی شد اسم من به عنوان مشاور مذهبی بیاید اسم ایشان را درج کردیم .


6 – اشکالات و ضعف های اساسی در سیستم تبلغاتی و برنامه های مسجدی وجود دارد که در جای خود قابل بررسی است اما چه مقدار در جذب مردم به سریال ها و خلوتی مساجد نقش دارد قابل تامل است . قاعده کار این است صدا و سیما باید تقویت کننده حضور مردم در مساجد باشد نه رقیب سرسخت آن.

 






مسعود صفی یاری ::: شنبه 86/8/5::: ساعت 5:7 عصر نظرات دیگران: نظر