سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستدار دیدار خداوند سبحان شود، دنیا را فراموش می کند . [امام علی علیه السلام]

با گذشت 81 سال از حماسه مسجد گوهر شاد امروز هم مسجد گوهر شاد میتواند همچنان پرچمدار دفاع از حریم حجاب و عفاف بانوان و زنان مسلمان باشد.


نگاه به گوهر شاد نباید معطوف به گذشته که باید به حال و آینده باشد چرا که ریشه و زمینه های حماسه گوهر شاد همچنان باقی است. قیام گوهر شاد در دفاع از عفت و حریم زن ایرانی در مقابل فتنه های فرهنگی و توطئه های رنگارنگ بر اندازانه ای بود که آن روز رضاخان به عنوان عامل استعمار و مهره استکبار مامور اجرای آن بود توطئه ای که با محوریت بانوان و زنان ایرانی و هدف زدودن و ریشه کنی نشانه ها و نمادهای دینی از جمله حجاب و پوشش اسلامی از جامعه ایرانی به بهانه دستیابی به تمدن بزرگی بود که پس از رضاخان فرزند منحوسش محمد رضا پهلوی البته با شیوه های نرم تر آن را دنبال کرد. تمدنی که تخریب بنیان های اخلاقی و باور های دینی و خانواده ستیزی را آماج خود قرار داده و با استعمار فرهنگی در پی سلطه همه جانبه در جوامع بوده و هست. آن روز مسجد گوهر شاد غیرت به خرج داد و از حیا، ناموس، دیانت و عفت با خون و جان تعداد زیادی از مردان و زنان غیرتمند دفاع کرد. دژخیمان رضاخان، مدافعین حریم عفت و نجابت را در خانه خدا به رگبار بستند. صحن مسجد را خون گرفت و مسجد گوهر شاد قتلگاه بیش از هزار انسان مومن و متدینی شد که جز دفاع از اسلام و آرمان های قرآنی جرمی نداشتند.

 اکنون بیش از 80 سال از آن فاجعه گذشته است آنچه روشن است این مطلب است که علیرغم پیروزی انقلاب اسلامی که خود نقطه عطفی در جهان معاصر به شمار میرود. دشمن همچنان به حیا زدائی، عفت زدایی و خانواده ستیزی اصرار داشته و برآن تمرکز نموده است. هرچند پیروزی انقلاب اسلامی روند این توطئه ها را کند کرد اما حجم تهاجم به حدی گسترده است که دامنه آن امروز نه مشهد، قم و تهران که جای جای سرزمین اسلامی ایران را فرا گرفته و نمادهای این تهاجم که در بی حجابی، بی عفتی، بی بند و باری اخلاقی و در نتیجه سست شدن باور های دینی و اخلاقی، افزایش آمار طلاق و آسیب های اجتماعی نمایان شده، نگرانی متدینین و غیرتمندان را برانگیخته است.


مسجد گوهر شاد نباید صرفا به عنوان یک قضیه تاریخی و رویداد تلخ نگریسته شود بلکه این مسجد باعظمت باید همچنان پرچمدار دفاع از عزت، غیرت، حیا، ایمان و کیان خانواده مسلمان ایرانی باشد. امروز رضاخان نیست اما افکار آلوده و و مسموم و شیطانی رضاخان در قالب ها و روش های و ابزار گوناگون و متنوع رخ نموده و ایمان مردم بخصوص جوانان ما را نشانه رفته است. امروز تقابل جریان حق و باطل، اسلام و کفر، فرهنگ الهی و فرهنگ ابتذال، حیا و نجابت با ولنگاری و بی حیایی در اوج خود ادامه دارد بانوان و دختران بسیاری از همین سرزمینی که گوهر شاد برای صیانت از حریمش به خاک و خون کشیده شد قربانی تهاجم فکری و فرهنگی دشمن شده اند و در دام تفکر شیطانی به جای مانده از آتاتورک و رضا خان افتاده اند.

بنابر این واقعه گوهر شاد نه یک رویداد تاریخی که یک تفکر، یک جریان و یک نهضت فراگیر فرهنگی و تربیتی است که باید استمرار داشته باشد.و ندای دفاع از نوامیس اسلام از منبر و محراب مسجد گوهر شاد و از ماذنه های حریم نورانی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به گوش جهانیان برسد.

مسجد گوهر شاد نباید خاموش باشد و امروز دگر باره باید فریاد بزند نقش آفرینی کند مردم را مسئولین را خانوده ها را به احساس مسئولیت بیشتر فرا بخواند و به بصیرت عمیق تر و شناخت دقیق تر توطئه های شوم و خطرناک که روزی با چهره آتاتورک و رضاخان خود را به این کشور تحمیل کرد و امروز در قالب تهاجم فرهنگی، ماهواره و مدل گرایی و اینتر نت.

مسجد گوهر شاد نمیتواند و نباید در برابر جنگ نرم خاموش و بی تفاوت باشد چرا که جنگ نرم مستقیما ایمان، ادب غیرت و نجابت ایران و ایرانی را نشانه رفته است. مسجد گوهر شاد امروز هم مسئولیت دارد مسئولیت حفظ و حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاورد های عظیم صد ها هزار شهید و ایثارگر که در راه اعتلای اسلام و سر افرازی نظام ولایی جمهوری اسلامی بهترین هستی خود را فدا کردند.

مسجد گوهر شاد میداند علیرغم دغدغه ها و تدابیر حکیمانه و فراگیر امام راحل و مقام معظم رهبری اما برخی مسئولین کم لطفی و بی مهری در حق حجاب و عفاف روا داشته و با انفعال، وا دادگی و مسامحه با آن مواجه شده و امروز حجاب و عفاف در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده و باید به هر شکل ممکن این فریضه دوباره احیا شود و پوشش و رفتار زنان و دختران ایرانی در تراز اسلام و انقلاب اسلامی قرار گیرد.

دیروز مسجد گوهر شاد با دست خالی اما قلب مملو از ایمان بر علیه نقشه های شیطانی رضاخان بپا خواست و امروز در عصر حاکمیت نظام اسلامی و با پشتوانه های غنی مادی و معنوی اعم از رهبری فرزانه نظام، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه، خانواده های معظم شهدا، مردم  و جوانان متدین انقلابی و بسیاری دیگر از ظرفیت ها میتواند منادی عزت و حیای زنان ایرانی باشد و پرچمدار احیاء و حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و انقلابی باشد.

بنابر این انتظار میرود در خلاء فقدان برنامه ریزی راهبردی و مشکلات ناشی از فعالیت های غیر کارآمد، موازی و متناقض و همچنین در عرصه فراگیر تهاجم فرهنگی مسجد گوهر شاد نقش قرار گاه مرکزی احیا و گسترش فرهنگ حجاب و حیا در ایران اسلامی شود و با عنایت الهی و در ظل توجهات خاصه ثامن الحجج امام رضا (ع) به نقش آفرینی محوری در جبهه فرهنگی انقلاب  اسلامی بر عهده بگیرد.



مسعود صفی یاری ::: پنج شنبه 95/4/31::: ساعت 10:51 صبح نظرات دیگران: نظر