سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]

« وَلا یَجْرِ مَنَّکُمْ شَنَئَانُ قَومٍ عَلَی اَلَّا تَعْدِلوُا اعْدِلوُا هُوَ اَقْرَبُ لِلتَّقْوَی »  (8 مائده)
« و دشمنی با اشخاص و اقوام شما را به انحراف از حق نکشاند
عدالت پیشه کنید که به تقوا نزدیکتر است. »

نگاهی به وقایع کردستان در آن دوران التهاب و نگرانی که در اوایل انقلاب بوجود آمده بود داشتم و زمانی که جو بی اعتمادی بر اثر تبلیغات سوء دشمن بین حاکمیت و برخی از مردم به وجود آمده بود که بسیار هم ناراحت کننده می نمود و می بایست در این خصوص تدبیر می شد و حقانیت جمهوری اسلامی به وضوح آشکار و عیان می گردید.

علاوه بر جو سیاسی بی اعتمادی که حاکم شده بود نگرانی هایی نیز به دلیل برخوردهای شدید نظامی در منطقه وجود داشت که این مشکل را افزون می کرد.

در این اثناء شهید ناصر کاظمی که آن زمان فرماندار اورامانات بود تصمیم گرفت به صف دشمن بزند و این بن بست ایجاد شده را از بین ببرد و به همین دلیل به گروهکهای ضد انقلاب اعلام کرد می خواهم به منطقه مرزی نوسود که حدودا 40 کیلومتر در عمق مواضع ضد انقلاب بود آمده و مواضع جمهوری اسلامی را بیان نمایم و ضمنا شماها نیز نظرات خود را ارائه نمایید.

به واقع یک تصمیم مدیریتی که مبتنی بر عقلانیت و شهامت بود اتخاذ گردید و این واقعه تاریخی به وقوع پیوست و در تاریخ کردستان ثبت گردید.

شهید کاظمی در نوسود نظرات و مواضع را اعلام کرد و از افرادی که خالصانه قصد خدمت به نظام را داشته دعوت به همکاری نمود و همین امر باعث تشکیل پیشمرگان کُرد مسلمان گردید و با همین تدبیر ضمن ایجاد اعتماد باعث گردید بسیاری از مناطق توسط همین عزیزان به امنیت و آسایش دست یابند.
زمانی که مقام معظم رهبری در وصف شهید کاظمی عنوان کردند ایشان فردی با اخلاص بود، مبین این مطلب بود که جهت استحکام نظام با تمام وجود مخلصانه تلاش میکرد. و آیه 8 سوره مائده با اشاره به جلوگیری از انحراف از حق و عدالت حتی با افرادی که با شما دشمن هستند بیانگر این است که اگر به دستورات خدا برای رضایت حق تعالی قدم بردارید بدانید که برکت و جاودانی و تقوای در عمل و گفتارتان باقی خواهد ماند.

حال که در شرایط حساس کنونی تمام استکبار به منظور تضعیف جمهوری اسلامی دست به دست یکدیگر داده اند باید مراقب باشیم که عوامل بی جیره و مواجب آنها نباشیم و تلاش شود تا اتحاد و وحدت ملی در کشور مستحکم گردیده و شکوفایی در نظام استقرار یابد.

هر آنکه جانب اهل خدا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد
حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست
که آشنا سخن آشنا نگه دارد
سر و زر و دل و جانم فدای آن یاری
که حق صحبت مهر و وفا نگه دارد
چو گفتمش که دلم را نگاه دار چه گفت
  ز دست بنده چه خیزد خدا نگه دارد    (حافظ)
                                                                                                                                                                                                 پرویز کاظمی


مسعود صفی یاری ::: چهارشنبه 90/10/14::: ساعت 11:32 عصر نظرات دیگران: نظر