سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مؤمن خود را از دنیا خالی کند، والا گردد وشیرینی دوستیِ خدا را دریابد و از نظر اهل دنیا، گویی دیوانه به شمار آید؛ حال آن که شیرینیِ دوستی خدا، با آن مردم درآمیخته است و در نتیجه، به غیر از او نمی پردازند.با خودم را از دل هایشان برخواهم کَند . [امام صادق علیه السلام]

 

 فاطمه ناموس عشق و کوثر بیکران حق است. دختری از نسل خورشید که آفرینش، حیات خویش را وامدار این شاهکار خلفت میداند . بانوی آیینه و آب که مهرش، عرش را زندگی بخشیده و قهرش جهان هستی را در هم می ریزد . همان انسان برتری که رضا و خشم پرودگار بسته به رضا و خشم او دارد .  همو که وقتی به عبادت می ایستاد نورش آسمانیان را غافلگیر کرده و خدای کوثر آفرین ، عرفان ، اخلاص و عبودیت اورا به رخ فرشتگان می کشید .

دختری که مادر پدرش بود و جگر گوشه نبی . دسته گلی که پیامبر(ص) همواره او را می بویید و مشام جانش را از عطر دل انگیزش معطر می کرد و می فرمود : فاطمه از من است و من از فاطمه . فرزند دلبندی که چون پروانه گرد پدر می چرخید و غبار غم و اندوه را از چهره خسته و زجر کشیده او می زدود .

همسری که درس وفا ، ایثار، عفت ، حیا و شایسته ترین همسرداری را به زنان عالم از ازل تا ابد داد و در عشق به همسر و مولایش علی (ع) جانش را نیز فدا کرد .

شکی نیست که عنوان " شایسته ترین مادر " عالم ، فقط و فقط سزاوار فاطمه است و بس .

 مادری که خود عصاره همه خوبی ها بود و فرزندانی در دامن فضیلتش پرورش یافتندکه تجسم کامل تمام زیبا یی های عالمند.

و چه بگویم در رثای شخصیت عظیم القدری چون زهرای مرضیه (س) ، هنگامی سلاله پاکش حضرت روح الله (ره) که ولادتش قرین با میلاد خجسته آن حضرت است در وصفش می گوید :

فاطمه زهرا (س) ، زنی بود  که از حجره ای کوچک و خانه ای محقر انسان هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی می درخشد .

و باز فرمود :صلوات و سلام خداوند تعالی بر حجره فاطمه (س) که جلوه گاه نور عظمت الهی و پرورشگاه زبدگان اولاد عالم است . 

 



مسعود صفی یاری ::: سه شنبه 90/3/3::: ساعت 1:5 صبح نظرات دیگران: نظر