سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس برای خدا، بابی از دانش را فرا گیرد تا به مردم بیاموزد، خداوند پاداش هفتاد پیامبر به او بدهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوروز زیبایی های زیادی دارد . یکی از آنها زیبایی وصل است . وصل به  معبود . وصل به اوکه زیبا است و زیبایی را آفرید. وصل به که خود بهار است و بهار آفرین . او که مقلب القلوب است و محول الاحوال. باشد که به مدال پر افتخار احسن الحال نائل شویم . برای رسیدن به مقام وصل راههای زیادی وجود دارد که یکی ازآنها پرواز در آسمان دعا و نیایش است . بیایید در نوروزبا پرواز در ملکوت سیر کنیم. مرحوم علامه مجلسی در کتاب زاد المعاد آورده است که امام صادق علیه السلام برای نوروز، اعمالی را به معلی بن خنیس آوخت و به او فرمود:چون روز نووز شد، غسل کن و بهترین لباس های خود را بپوش و خودت را خوشبو ساز و آن (اگر توانستی) آن روز را روزه بدار.
پس هنگامى که نماز ظهر و عصر و نافله هاى آن را به جاى آوردى، نمازى چهار رکعتى بگذار (یعنى هر دو رکعت به یک سلام):
در رکعت اوّل: سوره حمد و ده مرتبه سوره انا انزلناه.
در رکعت دوم: سوره حمد و ده مرتبه سوره قل یا ایها الکافرون.                                                                  
در رکعت سوم: سوره حمد و ده مرتبه سوره قل هو الله احد.

 در رکعت چهارم: سوره حمد و ده مرتبه سوره هاى قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس را بخوان.
و بعد از نماز به سجده شکر برو و این دعا بخوان:
 «اللّهمَّ صلِّ على محمد و آل محمد الاوصیاء المرضیین و على جمیع انبیائک و رسلت بافضل صلواتک و بارک علیهم  بافضل برکاتک وصل على ارواحهم و اجسادهم. اللهم بارک على محمد و آل محمد و بارک لنا فى یومنا هذا الذى فضّلته و کرّمته و شرّفته و عَظّمت خطره. اللهم بارک لى فیما انعمت به علىّ حتى لا اشکر احداً غیرک و وسّع علىَّ فى رزقى یا ذاالجلال و الاکرام. اللهم ما غاب عنّى فلا یغیبنَّ عنى عونک و حفظک و ما فقدتُ من شى‏ءٍ فلا تفقد نى عونک علیه، حتى لا اتکلَّف ما لا احتاج الیه یا ذاالجلال و الاکرام»
خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد آن اوصیای پسندیده و بر همه پیمبران و رسولانت به بهترین درودها، و برکت ده بر ایشان به بهترین برکت هایت، و درود فرست بر ارواح و اجسادشان،  خدایا برکت ده بر محمد و آل محمد، و برکت ده به ما در این روز که آن را برتری داده و گرامیش کرده و شرافتش دادی و مقامش را بزرگ کردی، خدایا برکت ده به من در آنچه به من تفضل کرده ای بدانسان که هیچ کس را جز تو سپاس نگذارم، و روزیم را وسیع گردان، ای صاحب جلالت و بزرگواری، خدایا هر چه از من پنهان شده مبادا کمک و نگهداری تو از من پنهان شود، و هر چه را گم کرده ام مبادا یاری خویش را بر آن از من گم کنی، تا خود را به زحمت نیندازم درباره آنچه را بدان نیازمند نیستم، ای صاحب جلالت و بزرگواری.
چون چنین کنى گناهان پنجاه ساله تو  آمرزیده شود .
و بسیار بگو: «یا ذالجلا ل و الاکرام».
همچنین در برخی از کتب آمده است که در وقت تحویل سال این دعا را که مضمون خوب و سازنده ای دارد، بخوانند:

یا مقلب القلوب و الابصار        یا مدبر اللیل و النهار             یا محول الحول و الاحوال        حول حالنا الی احسن الحال

 



مسعود صفی یاری ::: شنبه 89/12/28::: ساعت 11:37 عصر نظرات دیگران: نظر