سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی خرد که اسیر دست هوسی امیر است . [امام علی علیه السلام]

*در عالم حقیقت و تکوین هیچ چیزی شر نیست. شر در عالم تشریح مطرح می شود و نسبی است. به عنوان نمونه شیطان یکی از زیبائیهای عالم خلقت است چرا که می توان در مخالفت با شیطان رشد کرد!


*مسئله نماز اول وقت موضوعیت ندارد ؛ آن چیزی که موضوعیت دارد اهمیت دادن به فرمان خدا برای رضای او است. باید به عمق مسئله نگاه کرد. حتی گاهی ممکن است ضرورت ایجاب کند که نماز را به خاطر کاری ضروری قطع کنیم. مسئله اصلی اهمیت به کاری است که رضایت خدا در آن است.
اگر انسان بی دلیل نمازش را در اول وقت نخواند? به نماز که ذکر خدا است اهمیت نداده و این درست نیست. نمازی موثر است که با حضور قلب خوانده شود. نماز بدون حضور قلب اثری ندارد. نماز معیار اصلی است. این نماز بالاترین و شیرین ترین ذکر است. برترین چیز است. همه چیز تابع نماز است و باید سعی کنیم این نماز را درست کنیم. ... نماز به منزله کعبه است و نمازگزار با تکبیر از باب تکبیر به حرم الهی داخل و با سلام از باب تسلیم خارج می شود.


*بعضی ها می گویند ما متکبر نیستیم یا می گویند  الحمدالله که ما غیبت نمی کنیم این الحمدالله از صدتا کفر بدتر است؛ چرا؟ برای اینکه می گوییم ما از دیگران منزه تر هستیم، هروقت خودمان را بزرگ دیدیم ساقطیم بزرگترین شخصیت اگر  احساس کند که از کسی بهتر است ساقط گردیده است.


*انسانی که درنده باشد جایش جهنم است حالا هی علی علی بگوید.
بگوید پنجاه سال منبر رفتم می گویند برو پی کارت ، تو چرا پاچه مردم را می گرفتی؟ تو عقرب و افعی هستی تو بشر نیستی !

*نباید نسبت به بندگان خدا حتی اگر گناهان آشکار دارند بدبین بود. ممکن است این افراد متحول شوند و از اولیای خدا شوند! همه قابل احترام هستند. حضرت حر(س) مگر اینچنین نبود؟! حضرت زهیر چطور؟! ... در دستگاه حسین بن علی(ع)، در یک لحظه، با یک جذبه می شود از قعر جهنم به اوج آسمان رسید و از این صحنه های زیبا در کربلا بسیار است! و مارایت الا جمیلا ... خدایا چقدر زیبا است!


*باید دقت کرد. کار مردم واجب تر است از نماز غفیله! تعداد دفعات مکه رفتن هم مهم نیست! چیزهایی که در درون انسان هست، اهمیت دارد.

*ما حق نداریم با یک انسان مست برخورد تند داشته باشیم چه برسد به تجسس در امور افرادی که آبرو دارند.


* باید در مسیر باشیم! مثل براده های آهن باشیم! ما باید خورد شویم! ... ماجرای پوریای ولی را که همه شنیده ایم درس بزرگی دارد! یک لحظه تصمیم گرفت تا برای استجابت دعای آن مادر پیر بازنده میدان باشد! ... آیا می توانی در میدان شهر، در مقابل همه مردم و حتی مقامات کشوری و لشکری و در میدان مسابقه ای که همه از تو انتظار برتری دارند، خود را در مقابل ضعیف تر از خودت برای رضای خدا بشکنی؟! می گویند ملکوت آسمانها و زمین برروی پوریای ولی گشوده شد! کو؟ آیا ما می توانیم؟
                                                                                                                                                                       عصرایران_ صادق وفایی              



مسعود صفی یاری ::: جمعه 89/7/9::: ساعت 1:2 عصر نظرات دیگران: نظر