سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]

ماه مبارک رجب، عید اولیاء الهى، بهار راز و نیاز و عبادت، موسم خضوع و خشوع به درگاه الهى، موعد حضور و خواستن، و زمان قرار صالحان با معشوقشان حق تعالى است. ماه رجب آغاز فصل ویژه انس با پروردگار است و اتصال به معبود . ماه رجب دروازه ورود به ضیافت الله و آغازی برای آمادگی درک شب قدر است .

رسول خدا (ص) عظمت و اهمیت ماه رجب را چنین تبیین مى فرماید: خداى متعال، در آسمان هفتم، فرشته اى به نام «داعى» قرار داده است. هرگاه ماه رجب فرا رسد، آن فرشته دعوت کننده، هرشب تا به صبح گوید: خوشا به حال کسانى که به ذکر الهى مشغولند; خوشا به حال کسانى که با میل و رغبت تمام، رو به سوى درگاه خدا آرند. و خداوند مى فرماید: من همنشین کسى هستم که با من همنشین باشد، و مطیع کسى هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده ام کسى را که از من طلب آمرزش کند. این ماه رجب ماه من، بنده هم بنده من، و رحمت هم از آن من است; هرکس مرا در این ماه بخواند، پاسخ مثبت دهم; و هرکس از من چیزى بخواهد، به او عطا کنم; و هرکس از من هدایت جوید، هدایتش کنم. در روایتی از ماه رجب به عنوان حلقه وصل بین خدا و بندگانش یاد شده است . چنانچه می فرماید : من این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده ام پس هرکس به آن چنگ زند، به من مى رسد.                              


                

                  

       از سوی دیگر ماه رجب فرصتی طلایی و ناب برای توبه و بازگشت بوده و به منزله دعوت نامه ای الهی برای استفار و طلب رحمت از اقیانوس بیکران فضل خداوند بزرگ تلقی می شود .در روایتی از رسول خدا (ص) آمده است : : ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است . به همین جهت به ماه رجب " أصب " نیزگفته می شود زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید:استغرالله و اساله التوبه .
امام صادق(ع) نیز در خصوص فصیلت این ماه  مى فرماید: آن گاه که قیامت برپا شود، منادى الهى فریاد زند: «أین الرجبیّون؟»; کجایند آنانکه ماه رجب را گرامى داشتند و از آن، بهره ها بردند؟ از میان انبوه جمعیت، گروهى برخیزند که چهره آنان همچون خورشید نور افشانی کرده و تاج هایى مرصّع به درّ و یاقوت بر سر داشته و هزاران فرشته پیرامون هر یک را احاطه نموده و به آنان تبریک و بشارت می گویند .  از سوی خداوند خطاب می رسد :

ای بندگان و ای کنیزانم،  قسم به عزت و جلالم ، شما را گرامی داشته و  از عطایاى فراوان دخود بهره مند خواهم نمود .  برای همیشه شما را در بهشتی اسکان دهم که از زیر آن نهرها جارى است .چرا که شما کسانی بودید که حرمت ماه رجب را پاس داشته و به خاطر رضایت من روزه گرفتید.  آن گاه خطاب به فرشتگان می فرماید: فرشتگان من! بندگان و کنیزان را به بهشت داخل کنید .


مسعود صفی یاری ::: چهارشنبه 88/4/3::: ساعت 12:46 عصر نظرات دیگران: نظر