• وبلاگ : خانه طلبگي
  • يادداشت : اخراجي ها
  • نظرات : 1 خصوصي ، 19 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + امير مهدي 

    سلام عليكم

    مي دانم كه با همه بي مهري ها اما روحانيون هنوز در ايران جاي احترام دارند. نقدتان را خواندم. خارج از هر چيز اول خوشحال شدم كه توي جمع وبلاگ نويس ها يك طلبه هم داريم. البته اگر در اين دنياي كذايي بشود به چيزي اعتماد كرد.

    خيلي سوال دارم. اما بر ميگردم.

    راجع به فيلم. اگر تمام دنيا هم بگويند فيلم بدي است من از آن آقاي به اصطلاح منتقد كه هنوز درك صحيحي از موقعيت و اجتماع ندارد دفاع نخواهم كرد. چون شناختم نسبت به او كامل است.

    التماس دعا

    + روزنامه توسعه 9 مهرماه 
    بسمعه تعالي
    روزنامه توسعه مورخ 9/7/86:
    در ادامه اعتراضات گسترده به پخش فيلم اخراجي ها از تلويزيون و در حمايت از نامه آقاي ابوالفضل درخشنده به رياست سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ، عنوان شد:
    اخراجي ها با احساسات و عقايد رزمندگان ما بازي کرد.
    دکتر ارسلان فتحي پور عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص گفت:
    توصيه ي تخريبپي دوران در عدم پخش فيلم اخراجي ها از تلويزيون اقدامي عاقلانه و به جا بود و ما هم بعنوان نماينده ي مجلس با ايشان هم عقيده هستيم .
    دکتر فتحي پور اضافه نمود:
    من هم پيرو تقاضاي تخريبچي دوران از رياست سازمان صدا و سيما مي خواهم که با پخش اين فيلم با احساسات و عقايدمان بازي نکنند و موجب رنج رزمندگان نشوند.
    وي در ادامه گفت: تمسخر ارزشهاي ايثارگران کار خوبي نيست و اين درست که فيلم هاي کمدي نياز است ، نه اينکه با مسايل شهداء و رزمندگان که از خون و جان خود گذشته اند بازي کرد.
    + روزنامه توسعه 9 مهرماه 
    فتحي پور تصريح کرد :
    من به مدت 38 ماه در جبهه هاي جنگ حضور داشته ام و بسياري از مسايل را شاهد بوده ام ولي مسايلي که در فيلم اخراجي ها به نمايش در آمد را نديدم و چون مسايل فيلم مذکور غير واقعي است براي ما سخت است.
    ور در خاتمه گفت :
    جبهه هاي ما از روي عشق و علاقه بود ، و اجباري نبود و هر کسي هم که مي آمد با اعتقاد و ايمان در جبهه ها حضور مي يافت.
    شايان ذکر است :
    روز گذشته نيز دکتر ناصر سوداني نماينده مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي در حمايت از نامه تخريبچي دوران اظهار داشته بود:
    فيلم اخراجي ها شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را تخريب کرده است .
    پايان خبر.

    برو خدا جاي ديگه روزي بده اي آخوند نمي دونم ..................

    با اين همه تعريفات علمي كه از خودت نوشتي

    فكر كرديم چيزي بلدي

    ولي...............

    واقعا كه ...........................

    واقعا كه آخوند ...هستي كه هنوز بلد نيست حرف بزني كه چنين چرت پرت ها را نوشتي بابا سرتا از توي برف بيار بيرون تو كه بلد نيستي وبلاگ بنويسي برو همون حجره درس بخون شايد از كنج ديوار چيزي گيرت بياد هنوز بلد نيستي حرف بزني اومدي نقد ميكني برو آخوند درباري

    آدرس ام رو يادم رفته بود بنويسم

    + مخلص ات مهدي 

    سلام

    مخلص آ شيخ مسعود عزيز هم هستم

    بابا داداش چرا اينقدر توپيدي به اين كارگردان بيچاره

    نسوزونش تو آتيش غضب و غيرت

    اگر چه حق داري يه كم ناراحت باشي اما وجدانا كار در نوع خودش قشنگ بود

    اين بنده خدا تازه پيدا كرده با مردم چه جوري حرف بزنه...مردم يعني همه جور آدم ...حتي بچه هاي اخراجي

    و اوني كه بر مي گردونه ( مقلب القلوبه) منتظر رفيق تازه است ..مگه نه ؟

    بيا تو وبلاگم مي خوام نقدتو نقد كنم عزيز

    يا علي

    برادر كوچيكت مهدي صفي ياري

    + يه نفر 
    به نظر من كارگردان هر نظزي كه داشته و حتي اگه منظورش متحول شدن نقش اول فيلم هم كه بوده، حق نداشت كه جايي كه حرف از اسلام و دين هست، از طنز (اون هم اينطوري) استفاده كنه. خجالت هم خوب چيزيه. اون اگه اين فيلم طنز رو درباره هر موضوع ديگه اي مي ساخت، خيلي موفق مي شد. اما مي تونم بگم كه ساخت چنين فيلم هايي و همچنين طرفداري از اونها، همه از ضعف ايمان ناشي ميشه....

    بسم الله

    سلام حاج اقا

    هر كسي با يك ديد اين فيلم رو مورد نقد قرار داده بود و به جز شما خيلي هاي ديگر هم همچين نظري را داشتن...

    اگه شما مصاحبه اقاي مسعود دهنمكي را در برنامه شب شيشه اي مشاهده مي كرديد دليل ساخت فيلم رو درك ميكرديد

    تمام بازيگران فيلم اخراجي وجود دارند و وجود داشتن...

    خيلي موضع واضح هست نميدونم چرا بعضي ها مثل شما حاج اقا نميخواهيد بعضي چيز هارو قبول كنيد

    (همه شهدا كه فرشته نبودن از اول)

    مگه شما نگفتيد فيلم ديديد ژس بايد متوجه تغييراتي در بازيگر نقش اول مي شديد كه بين اون همه بچه مثبت ژاك به قول شما او براي رفتن رو مين ها داوطلب شد ....اين موضوع اصلا قابل ذكر نبود ولي بايد ميگفتم!!!!!!!!!!!!

    انشالله كه نظرتون عوض بشه

    يا محمد وعلي

    التماس دعا نداريم

    با سلام
    نقد شما را خوندم، بايد بگم زاويه ديد شما هم به جبهه مانند خيلي از ديگران، محدود است... حاج آقا بايد واقعيت ها را پذيرفت، به هر حال شمايي که در آن صحنه ها حضور داشتيد بهتر از ما مي دونيد که از اين دست آدمها در جبهه زياد بودند... از هر دو دست هم زاهد ريا کار و هم گناهکاري که... .
    اييييييييييييين همه سال بخشي از اين دست واقيعت ها را پنهان کرديم و ساختيم چه نتيجه اي گرفتيم؟ بگذارين کمي هم اينگونه واقعيت ها به نمايش در بياد ببينيم چي مي شه... ؟
    فعلا همين و يا علي

    fekr nemikonin aval in film be taiid masoolan ya hata olama dar oomade badan mojavez behesh dadan?

    fekr nemikonin ba inn filma bishtar be jebheh nazdik tar mishan

    aslan man fekr mikonam shoma jebheh naraftid

    + فرا 
    همه شخصيت فيلم واقعي هستند ... همه اون آدمهاي نان به نرخ روز خوري كه فقط براي گرفتن سمتي در آينده خودشون رُ به نزديكهاي جبهه رسوندند و الان تو جامعه نمونه اشون رُ كم نمي بينم ... سمتي گرفته اند و با افكار دُگمي كه دارند مديريت مي كنند ... يا اون ياروي ريشو و تسبيح به دستي كه فقط كار ثبت نام براي جبهه رُ داشت و تا اون زمان يكبار هم به خاطر عدم توفيق پاش به جبهه نرسيده بود ... يا خود همين ده نمكي كه روزگاري باتوم به دست داشت ... حالا سينما رُ بعنوان اسباب بازي جديد انتخاب كرده ....
    + فرا 
    اگر اول فيلم رُ ديده باشيد يك عنوان اينطوري نمايش داده شد : اين فيلم براساس شخصيتهاي واقعي ساخته شده ... يك عده آدم شبيه مجيد به يك صورتي سر از خط مقدم در مي آرن و بقيه ماجراها ...

    با سلام

    نقدتون بد نبود فقط زيادي يه طرفه بود. منم با خيلي از حرفاي شما موافقم ولي من به عنوان يه جوون كه جنگ را فقط توي كتابا خونده و از زبان اونايي كه ديده اند شنيده ،بارها خوندم و شنيدم از امثال مجيد سوزوكي و مصطفي و بيژن كه خيلي اتفاقي با جبهه آشنا شدن و بعد با اون عجين شدن و در فضايش گم شدن و به شهادت رسيدن....اونا راهشون رو اينطوري پيدا كردند....مگه اشكالي داره؟ حتي از اين آدماي رياكاري مثل عباس و حاجي هم كم نبودند.....قبول نداريد؟ اين فيلم همه چيزو نشون نداده اما همون بخش كوچيك را هم نسبتاً خوب نشون داده(نمي خوام نقد كنم اما لازم به ذكره كه با نكات منفي فراوان) خدا همه راه گم كرده ها را هدايت كنه...

    راستي اين هديه من بود به شما....اميدوارم از من بپذيريد...

    موفق و مويد باشيد.

    خدانگهدار

    + دوست 

    چرا آدم هاي بي سر و پا ولات ولوط ؟

    اگر جبهه رفته اي چرا اين حرفها را مي زني ؟ بودند تعدادي از اين بي سرو پاها كه در جبهه آدم شدند اگر اين بي سروپاها سياهي لشكر يزيد نشده بودند همراهان امام حسين از ترس آنها در نيمه شب امام را تنها نگذاشته بودند اگر اين سياهي لشكر در اين سو بودند شايد يزيد تنها مانده بود شايد اين بي سروپاها مخلص تر از آدم حسابي ها بودندوشايد......

       1   2      >