• وبلاگ : خانه طلبگي
  • يادداشت : روضه ماركسيستي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فرزانه 
    سلام
    من هر دو کتاب را خوانده ام و هر دو نويسنده را قبول دارم. اما همان زمان که کتاب اقاي مطهري را ميخواندم متوجه نشدم چرا ايشان به اقاي شريعتي خرده گرفته اند؟
    حسين وارث آدم از ان جا به روضه مارکسيستي شبيه است که مارکسيسم انسان ها را در دو طبقه بورژوازي و پرولتاريا دسته بندي کرده و حسين وارث آدم در دو قبيله الهي و طاغوتي ( مگر جز اين است؟) فقط همين (که اين ضعف نيست تا شايسته خرده گيري باشد). اما چيزهايي که اقاي مطهري در ادامه گفته اند،
    من در حسين وارث آدم نديدم ! اتفاقا تلاش امام حسين را کاملا هدف دار و مقدس معرفي کرده، هدفي که از ابتداي خلقت ادم بوده و هست. آقاي صفي ياري ، شما که اين مطلب را براي استفاده ما گذاشتيد و از نظرات استقبال کرديد، لطفا با جوابتان من و ديگران را توجيه کنيد.
    + افشين حيدري 
    كاش قبل از اين كه اظهار فضل و ادبتون رو از زبون كس ديگه اي بگيد اول يكبار اون كتاب رو ميخونديد و با انديشه هاي اون بزکوار آشنا ميشديد و مي فهميد که ايران دهه 40 و 50 ايران انقلابي و انديشه هاي مارکسيستي بود نه ايراني که اسلام رو بشه از متن اون و با دعا هاي کم فکر و بي مغز پر کرد
    + سعيد 

    اميدوارم نقل قول شما درست نباشد. واقعا خجالت آور است تفسير به راي از چنين عالمي:

    مردي از خانه فاطمه بيرون آمده است، تنها و بي کس ، با دست هاي خالي ، يک تنه به روزگار وحشت و ظلمت و آهن يورش برده است . جز مرگ سلاحي ندارد اما او فرزند خانواده اي است که "هنر خوب مردن" را در مکتب حيات خوب آموخته است .

    در اين جهان هيچکس نيست که همچون او بداند که :"چگونه بايد مرد ؟"

    آموزگار بزرگ "شهادت" اکنون برخواسته است تا به همه آنها که جهاد را تنها در "توانستن"مي فهمند و به همه آنها که پيروزي بر خصم را تنها در "غلبه"مي دانند، بياموزد که :"شهادت" نه يک "باختن" که يک "انتخاب" است .

    و حسين وارث آدم که به بني آدم زيستن داد و وارث پيامبران بزرگ که به انسان، "چگونه بايد زيست" را آموخت .

    اکنون آمده است تا در اين روزگار به فرزندان آدم "چگونه بايد مرد" را بياموزد .

    بخشي از کتاب "حسين وارث آدم ، دکتر علي شريعتي